مشروح اخبار


» در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد: آمادگی ائمه جمعه برای همکاری با آموزش و پرورش جهت پیشبرد اهداف متعالی تعلیم و تربیت



رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: ائمه جمعه در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و تربیت اسلامی نسل نوجوان و جوان با آموزش و پرورش همکاری می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: ائمه جمعه در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و تربیت اسلامی نسل نوجوان و جوان با آموزش و پرورش همکاری می کند.

 به گزارش راک نیوز،مدیر کل جدید آموزش و پرورش به همراه برخی معاونین با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دیدار کرد.
 
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به تغییر مدیریتی در اداره کل آموزشان و پرورش گفت: از زحمات آقای عزت خواه تشکر و برای وی آرزوی سربلندی و برای آقای جمالی مدیر کل جدید هم آرزوی موفقیت در ادامه کار را دارم و اعتقاد دارم نیرو‌های موجود در آموزش و پرورش جهادی و انقلابی هستند و می‌توان با همین نیرو‌ها به موفقیت رسید.
حجت الاسلام عبد الرحیم عبودی با اشاره به جزییات برنامه مدیر کل جدید، گفت: با توجه با جزئیات بیان شده توسط مدیر کل جدید، معتقدم می‌توانیم مرحله به مرحله جلو برویم و انشاالله برای رفع مشکلات همکاری و تعامل داشته باشیم.
وی ادامه داد: شخصا بر این عقیده هستم که آموزش و پرورش باید زمینه را برای فعالیت حوزه‌های دیگر مهیا کند و البته پس از مهیا شدن زمینه، هر حوزه‌ای که وارد کار می‌شود باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: کسی حق وارد کردن هجمه به آموزش و پرورش را ندارد. همه آن‌هایی که زمینه فعالیت در حوزه آموزش و پرورش برای آن‌ها ایجاد می‌شود از سپاه و روحانیت تا ائمه جمعه و گروه‌های جهادی، باید با قدرت همکاری کنند.
وی به دوران امامت جمعه خود در شهرستان باشت به عنوان یک نمونه از همکاری‌ها با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در برهه زمانی یاد شده، با وجودی که مدیر کل، دولت و نماینده همسو نبودند، اما به شدت با ما همکاری داشتند و مشکلات زیادی حل می‌شد.
وی تاکید کرد: بستر همکاری دستگاه‌ها با آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که مباحث آموزشی هیچگونه لطمه‌ای نخورد.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: آموزش و پرورش برای ائمه جمعه از همه نقاط حساس‌تر است، اما بنایی بر مچ گیری و حرف بیخود نداریم فقط اساس کار ما حل مشکلات است، اما باید یک روند متقابلی را با هم پیش رویم. توقع ما مطلقا بازی با آبروی افراد نیست، اما کسی که در این نظام کار می‌کند باید در چهارچوب نظام پیش رود. در مجموع خواهش داریم به مطالبات توجه شود که در واقع مطالبه ما هم فقط رفع مشکل است به گونه‌ای که رفع مشکل بدون کمترین تبعات باشد و تردید نداشته باشد ما به عنوان ائمه جمعه مضاعف از قبل همکاری و همراهی خواهیم داشت.
وی افزود: قرار نیست مدیر همسو با ما باشد بلکه فقط انتظار این است در تربیت کودکان کمک کنند که در این صورت ما با تمام توان در کنار آن‌ها خواهیم بود.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: مدیریت آموزش و پرورش باید بتواند با قاطعیت و با استفاده از نیرو‌های همسو کار کند، اما انتظار توجه به شایسته سالاری، حفظ حرمت‌ها و استفاده از سلایق متفاوت است
.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: خیلی‌ها چنگ و دندان برای آموزش و پرورش نشان می‌دهند، اما باید بدانیم که این دستگاه تربیتی و آموزشی، ملک شخصی نیست بنابراین باید جلوی چنین افراد با چنین انتظاراتی را گرفت.
محمد جمالی آرند در این دیدار گفت: امیدواریم که در آموزش و پرورش بتوانیم نتیجه اعتماد‌ها، انتظارات به حق مردم، مسئولین و ائمه جمعه و روحانیت از آموزش و پرورش را پاسخگو باشیم که خدای ناکرده روزی شرمنده نباشیم.
جمالی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی عریض و طویل با ایده‌ها، نظرات، آسیب‌ها و مشکلات متفاوت است.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  گفت : آموزش و پرورش در دید همه است. هم مورد طمع سیاسیون است و هم تقریبا همه خانواده‌ها با آن ارتباط دارند بنابراین همیشه در همه محافل بحث آموزش و پرورش وجود دارد.
جمالی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش در بسیاری از موارد با گذشته متفاوت است که انتظار داریم از تریبون نماز جمعه برای آگاه سازی و همراهی مردم با این دستگاه آموزشی و تربیتی، همکاری بیشتری شود.
وی گفت: در کنکور، معدل دانش آموزان تا ۶۰ درصد در قبولی کنکور اثر دارد که باید در این زمینه اولیا دانش آموزان آگاه باشند ضمن اینکه یکی از برنامه‌های کاری ما تلاش برای افزایش معدل دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: در خصوص مسائل تربیتی اعتقاد ما این است که اگر دانش آموزی در این حوزه به خوبی ساخته شود در حوزه آموزشی هم موفق خواهد بود.



تاریخ انتشار : 27 اسفند 1402, 15:55



» اخبار مرتبط:

  • "وحدت بایستی در مدارس نهادینه شود"
  • انتصاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام
  • دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی می‌شود
  • همایش شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار می‌شود
  • سند تحول در آموزش و پرورش سندی راهگشاست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟