مشروح اخبار


» تزریق 4 میلیون متر مکعب آب به سفره های آب زیرزمینی از طریق تغذیه مصنوعی کلاچو( تنگ هیگون و تنگ سپو)



رئیس اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه و لنده از ذخیره شدن 4 میلیون متر مکعب آب به سفره های آب زیرزمینی از طریق تغذیه مصنوعی کلاچو( تنگ هیگون و تنگ سپو) در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه و لنده از ذخیره شدن 4 میلیون متر مکعب آب به سفره های آب زیرزمینی از طریق تغذیه مصنوعی کلاچو( تنگ هیگون و تنگ سپو) در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

 به گزارش راک نیوز،سید هادی خاضعی پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت و گفت:4 میلیون متر مکعب آب ناشی از نزولات جوی در طول بارش های اخیر در طرح‌های تغذیه مصنوعی کلاچو ( تنگ هیگون ) و تنگ سپو کهگیلویه ذخیره شد.
 وی افزود: تخلیه آبهای زیر زمینی و عدم جایگزین شدن آب این منابع یکی از بزرگترین مشکلات محسوب می شود و خشک شدن تعداد زیادی از قنوات و چاهها باعث شده است که بخش زیادی از سرمایه گذاری های انجام شده از بین برود. 
خاضعی هدف از ساخت طرحهای تغذیه مصنوعی آب های زیر زمینی را به منظور کنترل و مهار سیلاب و تزریق آبهای ناشی از بارندگی و سیلاب به سفره مخزن آب زیرزمینی و جلوگیری از پدیده نشست زمین دانست.
 رئیس اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه و لنده بیان نمود: منابع آب زیرزمینی یکی از راهبردی ترین ذخائر هر کشور است و صیانت از این منابع از جمله دستور کار حاکمیت و مردم در سراسر جهان قرار دارد ودر راستای صیانت از منابع آبی یکی از مهمترین اقدامات در کنار مدیریت برداشت از این مخازن اجرای طرح هایی در جهت افزایش آب به مخازن زیر زمینی و همچنین کاهش تبخیر است.
 این مسول عنوان کرد:بر این اساس یکی از مهمترین سر فصل اقدامات به منظور افزایش ذخیره آب به سفره های آب زیرزمینی اجرای طرح های تغذیه مصنوعی آبخوان و تزریق آب به زیر زمین است.
خاضعی در پایان ابراز کرد: ظرفیت آب بند های خاکی طرحهای تغذیه مصنوعی های تنگ سپو و کلاچو این شهرستان بدنبال بارندگی های گذشته تکمیل و سرریز شدند.



تاریخ انتشار : 7 فروردین 1403, 12:43



» اخبار مرتبط:

  • ۶ میلیون متر مکعب آب در طرح‌های تغذیه مصنوعی کلاچو و تنگ سپو کهگیلویه ذخیره شد
  • اجرای طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب دشت ممبی شهرستان بهمئی
  • هر سال64 سانتی متر سطح آبهای زیرزمینی دشت باشت افت می كند
  • کنترل ۱۲۰ هزار مترمکعب سیلاب در کهگیلویه
  • سطح سفره های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر 20 متر افت داشته است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟