مشروح اخبار


» امیدوارم آقای پزشکیان رویکرد متفاوت نسبت به کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد



نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نزد دادستان کل کشور گفت امیدواریم آقای پزشکیان و دولت جدید رویکرد دیگری نسبت به استان‌های محرومی مثل ما داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نزد دادستان کل کشور گفت امیدواریم آقای پزشکیان و دولت جدید رویکرد دیگری نسبت به استان‌های محرومی مثل ما داشته باشند.


به گزارش راک نیوز،آیت‌الله سید نصیر حسینی صبح امروز در نشست با دادستان کل کشور با قدردانی از زحمات ملک‌حسینی دادستان سابق استان گفت: دستگاه قضایی از ارکان جامعه اسلامی است که جامعه را در سایه امنیت قرار می دهد این دستگاه در پی اجرای قوانین بوده و خدمات آن‌ها قابل تقدیر است.

وی گفت: استان ما نوپا بوده و ساختارهای ان در دوران انقلاب بوده و ۹۵ درصد این ساختارها مربوط به انقلاب است این شهر یاسوج روستای بزرگ بود که مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را مدیون انقلاب هستیم.


آیت الله حسینی افزود: استان ظرفیت‌های بزرگ انسانی و افراد نخبه زیادی دارد ۲۵ درصد نفت کشور از اینجا صادر می‌شود ۱۰ درصد روان آب.های کشور مربوط به این استان است.


وی گفت: چندین سد بزرگ احداث شده بهره‌مندی استان اما از منابع بسیار اندک است و در محضر رهبری مشکلات را بیان کردیم و توقع داریم بهره‌مندی ما بیشتر شود.


وی گفت: اگر گردش مالی پتروشیمی ها و نفت در خود استان باشد بهتر می‌توان کار کرد بانک‌های استان ما قفل شده گردش مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در تهران است و خرده فروش‌ها را هم نابود کرده‌اند.


وی گفت: بازار این فروشگاه‌ها در استان ماست و گردش مالی در جای دیگر است احتیاج به پی‌گیری دارد دلیل ندارد بازار و جدب منابع آن‌ها اینجا باشد و نفع آن در جای دیگر باشد.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: همچنین ۱۵ درصد درآمد معادن باید به استان‌های محرومی مثل ما داده شود هر چه در کشور هست در تهران است اجازه بدهید مقداری از این منابع به استان‌هایی محروم مثل ما برسد.


وی گفت: بیکار زیاد داریم روزانه صدها نفر بیکار مراجعه می‌کنند بچه‌های بیکار دچار آسیب‌های اجتماعی مثل خودکشی می‌شوند.

حسینی ادامه داد: آب استان‌هایی مثل ما را می‌برند اما چیزی از آن به ما نمی‌رسد با اینکه فرزندان بیکار زیادی داریم.


وی گفت: سدی به نام خرسان در حال احداث است این هم به سمت استان‌های مرکزی می‌رود فکر می‌کنیم برخی موارد نیاز به دستور قضایی دارد و ما مجبور شدیم به رهبری گزارش دهیم دولت‌ها راحت از مشکلات استان ما عبور می‌کنند.


وی گفت باید چیزی از نفت و گاز هم به ما برسد چرا باید همه سرمایه‌ها در استان های برخوردار باشد امیدواریم آقای پزشکیان مشی دیگری نسبت به استان‌هایی مثل ما داشته باشند.



تاریخ انتشار : امروز, 13:46



» اخبار مرتبط:

  • دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تاکید کرد: همه مکلف به همکاری با آموزش وپرورش برای اجرای مطلوب برنامه های آموزشی و فرهنگی هستیم
  • نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی؛ارتباط با مردم کلید حل معضلات/توصیه رئیس کل دادگستری به مسوولان جدید قضایی در کهگیلویه
  • دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت منصوب شد
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد عزت استانداری و مرکز استان را حفظ کرده است
  • پیام قدردانی و تشکر نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از مردم و مسولان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟