مشروح اخبار


» بیش از ۹۵ هزار تماس در شش ماهه اول سال با اورژانس ۱۱۵ برقرار شده است



رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ هزار و ۲۰۶ ماموریت از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ در این استان توسط پرسنل فوریت های پزشکی انجام شده است.


بیش از ۹۵ هزار تماس در شش ماهه اول سال با اورژانس ۱۱۵ برقرار شده است 



رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ هزار و ۲۰۶ ماموریت از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ در این استان توسط پرسنل فوریت های پزشکی انجام شده است.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی اورژانس۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمدامین نیکویی نژاد افزود:این ماموریت ها شامل ۶ هزار و ۲۰۵ مورد حوادث ترافیکی (تصادفی) ، ۴ هزار و ۱۰۵ مورد حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل (غیرتصادفی) و ۲۳ هزار و ۸۹۶ مورد انواع بیماری ها بوده است.


وی اضافه کرد: حوادث مرتبط با حمل و نقل شامل تصادفات درون و برون شهری است که در ۶ ماهه سال جاری به ۱۰ هزار و ۲۰۴ مصدوم ترافیکی خدمات درمانی ارائه شده است که ۴۳ مجروح در محل حادثه درمان و مابقی جهت دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی اعزام شدند.


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۸ مصدوم تصادفات جاده ای پیش از رسیدن آمبولانس سر صحنه تصادف جان باختند اظهار کرد: دو نفر از مصدومان نیز حین انتقال با آمبولانس احیا شدند.


نیکویی نژاد با بیان اینکه حوادث غیرمرتبط با حمل و نقل شامل غرق شدگی، سقوط و حوادث کار و.... می شود افزود: تیم های اورژانس این استان به مصدومان ۱۱ مورد غرق شدگی، ۶۲ مسموم ناشی از استنشاق مونوکسید کربن، ۴۹۶ مورد سایر مسمومیت ها، ۱۰ مورد سرما زدگی، ۲ مورد گرما زدگی، یک هزار و ۳۲۷ مورد تروما(غیر تصادفی) و ۷۰۸ مورد سایر حوادث امداد رسانی کردند.


وی در حوزه خدمات رسانی به بیماران توضیح داد: امداد رسانی به ۹۹۴ بیمار قلبی، ۶۱۲ بیمار تنفسی، ۲۱۴ مورد اورژانس زنان و ۱۶ هزار و ۹۵۲ مورد سایر بیماری ها در ۶ ماهه امسال صورت گرفته است.


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در زمینه فوریت های غیر تصادفی ۲۶۰ نفر پیش از رسیدن تیم اورژانس جان باختند همچنین ۲۵ نفر عملیات احیا بر روی آنها صورت گرفت و به زندگی بازگشتند.


نیکویی نژاد بیان کرد: تیم های اورژانس در این مدت زمان به ۲۴ مادر باردار برای وضع حمل کمک کردند. 


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان ادامه داد: ۹۵ هزار و ۴۹۹ تماس با مرکز فوریت های اورژانس۱۱۵ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه برقرار شده است که ۳۴ هزار و ۲۰۶ مورد عملیاتی بوده و منجر به اعزام آمبولانس شده است.


نیکویی نژاد با بیان اینکه بیش از ۹ هزار مورد از تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است اضافه کرد: یک هزار و ۹۲ مورد برای دریافت مشاوره پزشکی و ۶۷ هزار و ۱۸ مورد برای سایر موارد بوده است.



تاریخ انتشار : دیروز, 21:31



» اخبار مرتبط:

  • 2هزار و 500 ماموریت توسط اورژانس 115 گچساران انجام شد
  • رئیس اورژانس ۱۱۵ استان خبر داد:۷ کشته و ۹۲ مصدوم در تصادفات جاده ای ۴۸ ساعت گذشته کهگیلویه و بویراحمد
  • یک کشته و یک مصدوم در حادثه برخورد دو دستگاه موتورسیکلت در دهدشت
  • در دی ماه سالجاری؛ انجام بیش از 2 هزار ماموریت توسط اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد
  • 13 مصدوم در 2 تصادف/برخورد وانت نیسان با پراید در سرفاریاب 9 مصدوم برجای گذاشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود