مشروح اخبار


» نماينده اصلاح‌طلب: دنیا دار مکافات است



گروه سياسي: نماینده اصلاح‌طلب اردکان در مجلس در خصوص بازداشت اخیر خبرنگاران گفت: من طی چند روز گذشته پیگیری‌هایی را انجام داده‌ام.
نماينده اصلاح‌طلب: دنیا دار مکافات است
محمدرضا تابش افزود: دو نوبت با آقای لاریجانی و مسئولین امنیتی گفتگو کرده‌ام و با وزیر ارشاد هم مکاتبه کرده‌ام و از او خواسته‌ام که نسبت به بازداشت خبرنگاران بی‌تفاوت نباشد و پیگیری کند. بهتر بود به جای ورود به دفا‌تر روزنامه نگاران و بازداشت خبرنگاران به آن شکل، به احضار آن‌ها اکتفا می‌کردند. من این نوع بازداشت‌ها و بگیر و ببند‌ها را محکوم می‌کنم. اگر مساله‌ای بود باید طبق روال قانونی‌اش عمل می‌شد. ضمن اینکه آن‌ها باید وکیل هم داشته باشند. این جور بازداشت کردن و بعد اعتراف‌های آنچنانی یک جور قانون شکنی است. من به مسئولین امنیتی هم قبلا این هشدار را داده بودم و حالا هم امیدوارم این خبرنگاران هرچه سریع‌تر آزاد شوند.

تابش در مورد احتمال حضور آقای خاتمی در انتخابات به سايت پویش گفت: وضعیت به گونه‌ای نیست که اصلاح طلبان و هوادارانشان اجازه فعالیت آزادانه در کشور را داشته باشند. امیدواریم که فضا کمی باز‌تر شود تا آن وقت در صورت اجماع بزرگان اصلاح طلب، فکری بشود. مسلما خود آقای خاتمی هر موقع صلاح بدانند در این مورد صحبت خواهند کرد. وی در مورد وقایع جلسه سخنرانی علی لاریجانی در قم گفت: این روش‌ها را نمی‌پسندیم. ما از سال‌ها قبل نسبت به افزایش بی‌قانونی و خروج گرو‌ه‌های افراطی که توسط برخی از به اصطلاح اصولگرایان حمایت می‌شدند از مدار شرع و قانون هشدار داده بودیم. متاسفانه همین مساله دامن کسانی که ساکت بودند و به هشدارهای ما بی‌توجه بودند را گرفت. دنیا دار مکافات است.

تابش گفت: ما برخوردهایی مثل آنچه در قم صورت گرفت را محکوم می‌کنیم. امیدوارم این اتفاق باعث شود تا مسئولین که قبلا بی‌توجه به این مسائل بودند به فکر بیافتند و این قضیه را ریشه کن کنند. وقتی که ما نسبت به بهم ریختن سخنرانی حاج سید حسن خمینی و آقایان هاشمی و خاتمی و ناطق نوری شکایت می‌کردیم، اصولگرایان سکوت اختیار می‌کردند تا اینکه امروز دامن خودشان را هم گرفته است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: طبق قانون اساسی امنیت شهروندان باید برقرار باشد و این وظیفه هم بر عهده دولت است. هیچ کس نباید بگذارد که گروه‌های اراذل و اوباش امنیت اجتماعی و آسایش مردم را مختل کنند. من از آیت‌الله آملی لاریجانی هم می‌خواهم که پیگیر این نوع قانون‌شکنی‌ها باشند.



تاریخ انتشار : 28 بهمن 1391, 03:24



» اخبار مرتبط:

  • بیت امام بگوید می‌پذیریم اما شریعتمداری نه
  • خاتمی نامزد شود بالای 20 میلیون رای خواهد آورد
  • بسیاری از هاشمی حلالیت طلبیدند
  • واکنش خاتمی به مقاله شریعتمداری
  • شرط 45 تا 75سال شائبه حذف حسن خمینی و هاشمی را ایجاد می‌کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟