مشروح اخبار


» چای و گوشت قرمز سیگار می طلبد



کاهش و افزایش میل به مصرف سیگار ارتباط مستقیمی به اسیدی بودن و یا قلیایی بودن خون در بدن انسان دارد و رژیم غذایی که این اسیدی شدن یا قلیایی شدن خون را سبب می شوند، تأثیر زیادی...

راک نیوز  :  فرشته بوستانی میگوید: کاهش و افزایش میل به مصرف سیگار ارتباط مستقیمی به اسیدی بودن و یا قلیایی بودن خون در بدن انسان دارد و رژیم غذایی که این اسیدی شدن یا قلیایی شدن خون را سبب می شوند، تأثیر زیادی در تمایل به مصرف سیگار دارند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بیان کرد: وقتی محیط خون یک فرد سیگاری قلیایی می‌شود، وی تمایل کمتری برای استعمال و مصرف سیگار دارد.

بوستانی اضافه کرد: برخی از مواد غذایی به ویژه سبزی‌ها، به دلیل قلیایی کردن محیط خون سبب کاهش دفع نیکوتین بدن و کاهش میل به استعمال دخانیات می‌شوند.

این کارشناس تغذیه در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه اسیدی شدن محیط خون تمایل به مصرف سیگار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، ابراز داشت: مصرف برخی مواد مانند چای و گوشت، به ویژه گوشت قرمز، به علت ادرارآور بودن و اسیدی کردن محیط خون، افزایش دفع نیکوتین را سبب می‌شوند و بر این اساس تمایل به مصرف سیگار را در افراد سیگاری، افزایش می‌دهد./فارس/



تاریخ انتشار : 13 اسفند 1391, 19:51



» اخبار مرتبط:

  • بیماریهای قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در کهگیلویه وبویراحمد
  • برای رفع بوی بد دهان چه كنیم؟
  • کاهش دردهای قاعدگی با تغذیه مناسب
  • دندان‌های مرواریدی می‌خواهید، بخوانید!
  • هشت تن مواد غذایی فاسد در گچساران معدوم شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟