مشروح اخبار


» لپ‌تاپ کی ارزان می شود؟!/ حذف ارز مبادلاتی برنج؟!



«لپ‌تاپ کی ارزان می شود؟!» عنوان مطلبی بود که در آن، بازار فروش لوازم یارانه ای که به دو دسته فروشندگان خرد و شرکت ها تقسیم شده است با کاهش قیمت دلار به دو صورت جداگانه محصولات خود را عرضه می کند. فروشندگان خرد که مردم عادی بیشتر با آن‌ها سرو کار دارند محصولات خود را به قیمت خرید به فروش می‌رسانند؛

اما شرکت ها که کالای خود را به مغازه‌دار و بنکدار می‌دهند و به عبارت دیگر عمده فروشی می کنند قیمت فروش را با کاهش نرخ دلار پایین آورده ‌اند. این وضعیت باعث شده که از چند روز پیش جنس جدیدی وارد بازار نشود. در همین رابطه یک فروشنده در بازار گفت: حدود 10 روز است که جنس جدید به بازار نیامده است.

alt

این فروشنده همچنین گفت: مردم با کاهش قیمت دلار به بازار آمده‌اند اما زیاد خرید نمی‌کنند و به دنبال کسب اطلاع از قیمتها هستند.

ذره بین اقتصادی: محصولات رایانه ای مخصوصا لپ تاپ و لوازم جانبی آن با توجه به نرخ ارز قیمت گذاری می‌شود. در زمانی که قیمت دلار گران می‌شود قیمت محصولات نیز افزایش پیدا می‌کند و حال که قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفته باید طبق یک روند منطقی قیمت محصولات کاهش یابد. اما به نظر می رسد اینگونه نیست و هنوز قیمت ها کاهش پیدا نکرده اند و با همان نرخ های قبلی به فروش می رسند.

در طی روزهای گذشته بازارهای بزرگ عرضه لوازم رایانه ای بسیار شلوغ بودند و این افزایش تمایل برای خرید به دلیل کاهش قیمت دلار در بازار آزاد بود.

حال این سئوال وجود دارد که چرا در زمان بالا رفتن نرخ دلار قیمت محصولات به یک اندازه افزایش می یابد اما در زمان کاهش نرخ دلار وضعیت این گونه نیست؟ به راستی در اینگونه مواقع چه نهادی بایستی به قیمت ها نظارت داشته و مانع این گرانفروشی ها شود؟!




تاریخ انتشار : 19 اسفند 1391, 00:35



» اخبار مرتبط:

  • دلار در بازار تهران بازهم ارزان شد
  • اعلام قیمتهای جدید خودرو /کاهش قیمت ها به خودرو رسید
  • گوشي نخريد؛ ارزان مي‌شود
  • جدیدترین قیمت انواع سکه؛ افزایش قیمت جهانی طلا و کاهش ارزش دلار
  • کاهش قیمت کامپیوتر و موبایل دربازار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟