مشروح اخبار


» گلایه از وضعیت فعلی گمرک دیلم



 با توجه به شرایط اقلیمی و نبود زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی در این شهرستان، چشم تمامی مردم این شهرستان به دریا و گمرک است.

ابوالفضل اکبرپور  در دیدار‌‌‌ با امام جمعه دیلم با اشاره به پیشینه تاریخی گمرک بندر دیلم گفت: مردم کشورمان هیچ‌گاه زحمات و تلاش تجار، بازرگانان و لنج‌داران این منطقه را در پشتیبانی از رزمندگان، در طول هشت سال دفاع مقدس فراموش نمی‌کنند.

ابوالفضل اکبرپور به آخرین وضعیت گمرک دیلم اشاره کرد و اظهار داشت: گمرک استان بوشهر هم‌اکنون با استقرار 35 نفر از کارکنان خود سعی دارد با تمامی قوا وارد عرصه خدمت رسانی شود اما متاسفانه دیگر دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت همپای گمرک، نیروهای خود را در این بندر مستقر نکردند.

وی با تاکید بر اینکه هر سازمان و نهاد تجاری باید وظایف خود را در قبال این شهرستان مشخص و به آن جامه عمل بپوشاند، افزود: وضعیت اسکله و زیرساخت‌های لازم باید در این بندر بهبود یابد زیرا بسیاری از مجوزهای گمرکی بر اساس زیرساخت‌های موجود بندری به گمرک مورد نظر اعطاء می‌شود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه گمرک دیلم از دیرباز به عنوان یک گمرک تجاری شناخته می‌شود، گفت: فضای موجود و وضعیت کنونی گمرک دیلم به عنوان مجرای ورودی کالا از این شهرستان نه در شأن همکاران گمرکی ما، بلکه در شأن تجار و بازرگانان این منطقه هم نیست.

اکبرپور تاکید کرد: هرگاه زیرساختارهای بندری در بندر دیلم محیا شود، گمرک این آمادگی را دارد تا مجوزهای ورود کالاهای مختلف را در اسرع وقت در اختیار این گمرک قرار دهد.

*نبود زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی در دیلم مشکل‌ساز شده است

امام جمعه شهرستان دیلم نیز گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و نبود زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی در این شهرستان، چشم تمامی مردم این شهرستان به دریا و گمرک است.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری اظهارداشت: دریا و دریانوردی، تجارت و بازرگانی دو مولفه مهم در این شهرستان به شمار می‌رود که با معیشت و زندگی مردم این منطقه پیوند خورده است.

وی با اشاره به انتظارات مردم این شهرستان نسبت به رفع کمبودها و کاستی‌های موجود در حوزه تجارت و بازرگانی این منطقه اظهارداشت: آنچه همواره مورد انتقاد تجار و بازرگانان این شهرستان است کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌های بندری در این شهرستان است که امیدواریم مسئولان امر با توجه به اهمیت موضوع سعی در رفع مشکل و ارتقاء سطح فعالیت‌های تجاری این منطقه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان دیلم با بیان اینکه توجه به گمرک و ایجاد زیرساخت‌های بندری در این شهرستان، توجه به زندگی و معیشت مردم است، گفت: آن چه ما از مسئولان امر در حوزه تجارت و بازرگانی استان انتظار داریم آن است که دست در دست هم دهند و همپای گمرک سعی در رفع مشکلات این بندر تاریخی داشته باشند.



تاریخ انتشار : 23 اسفند 1391, 06:03



» اخبار مرتبط:

  • یک سوم برنج وارداتی کشور ازکدام گمرک ترخیص شد
  • ناظر گمرکات گیلان سرپرست گمرک آستارا شد
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • دیدار سرمایه‌گذاران ژاپنی با یک مدیر کهگیلویه وبویراحمدی
  • بزرگداشت روز جهانی گمرگ ودهه ی فجر در گمرک شیراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود