مشروح اخبار


» دزدان مسلح بانك‌ها پای چوبه دار



متهم 37 ساله در بازجویی ها به جرم خود اعتراف كرد و گفت : در این مدت به پنج بانك دستبرد زده و 5 خودرو را به صورت مسلحانه سرقت كردیم.و در عملیاتی غافلگیرانه در یاسوج دستگیر شدند.

دزدان مسلح سرقت های مسلح خود را از 22 تیر امسال همزمان با سرقت یك دستگاه پراید آغاز كردند. سارقان مسلح ساعت هفت عصر با تهدید اسلحه راننده پراید را از خودرو پیاده كرده و بعد خودرو را به سرقت بردند.

سارقان سپس با این خودرو سراغ رانندگان دیگر رفته و خودروی آنها را به سرقت بردند. سه مرد تبهكار پنجم مرداد ماه با تهدید اسلحه یك دستگاه زانتیا را در شیراز به سرقت بردند. مالك زانتیا در شكایت خود گفت: در حال قفل كردن در خودرو بودم كه دو سارق مسلح از یك خودرو پیاده شده و با تهدید اسلحه كلاشینكف ماشین را همراه خود بردند.

دزدان یك ماه بعد سد راه یك خودروی زانتیا شده و با تهدید اسلحه خودرو را به سرقت بردند. سارقان 28 شهریور هم یك دستگاه پژو 405 مشكی را به صورت مسلحانه سرقت كردند.

بعد از این سرقت دستبردهای مسلحانه سارقان وارد مرحله تازه ای شد و سه مرد تبهكار سرقت های سریالی از بانك های جنوب ایران را آغاز كردند. سه مرد تبهكار 30 شهریور به بانك صادرات شعبه قلات حمله ور شدند. سارقان ساعت 8 و 35 دقیقه وارد شعبه شده و مدیر بانك را تهدید كرده و پس از سرقت 51 میلیون تومان از محل فرار كردند.

دومین سرقت بانك چهارم آبان رخ داد. دو سارق مسلح وارد بانك تجارت شعبه شهید بهشتی شیراز شده و با تهدید كاركنان بانك 14 میلیون تومان سرقت كردند.

14 آبان سارقان به بانك تجارت شعبه گلدشت شیراز دستبرد زده و پس از سرقت 37 میلیون تومان با یك دستگاه پژو مشكی سرقتی فرار كردند. آنها 30 آبان محل سرقت ها را تغییر داده و به بانك قرض الحسنه مهر بندرعباس حمله كرده و 20 میلیون تومان سرقت كردند. آخرین سرقت بانك نیز 16 آذر رخ داد كه سارقان با تهدید اسلحه 10 میلیون تومان از بانك صادرات شیراز سرقت كردند.

كارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی پرونده متوجه شدند تمام سرقت ها از سوی اعضای یك باند صورت گرفته است . به گفته شاهدان در اغلب سرقت ها دو سارق وارد بانك شده كه یكی از سارقان لاغر و دیگری چاق بود. دزدان پس از هر سرقت با خودروی پژو سرقتی از محل فرار می كردند. بررسی پلاك خودروی پژو نشان داد، دزدان بانك همان سارقان مسلح خودروها هستند.

سرانجام 23 دی ماه سركرده باند به نام محمدهادی شناسایی و دستگیر شد.در بازرسی از مخفیگاه او نیز سه قبضه كلاشینكف، چهار قبضه كلت كمری، بی سیم ، پژو سرقتی و 65فقره ایران چك 100 هزار تومانی كشف شد.

متهم 37 ساله در بازجویی ها به جرم خود اعتراف كرد و گفت : در این مدت به پنج بانك دستبرد زده و 5 خودرو را به صورت مسلحانه سرقت كردیم.

در ادامه دو همدست او به نام های بهرام 28 ساله و نادر 22 ساله شناسایی شده و در عملیاتی غافلگیرانه در یاسوج دستگیر شدند.

بهرام در بازجویی ها گفت : من در كار انتقال موادمخدر بودم. 6 ماه بود با محمد هادی دوست بودم. او گفت وضع مالیت خوب نیست بیا سرقت كنیم. من هم قبول كردم. با خودروهای سرقتی قرار بود مواد مخدر جا به جا كنم.

نادر هم به مشاركت در سرقت از بانك صادرات اعتراف كرد و گفت : من در سرقت های دیگر نقشی نداشتم.

با تكمیل تحقیقات و بازسازی صحنه سرقت ها پرونده برای محاكمه به دادگاه انقلاب شیراز فرستاده شد. قاضی دادگاه نیز پس از شنیدن دفاعیات متهمان و شاكیان پرونده و همچنین وكلای سارقان حكم خود را صادر كرد.

قاضی سعید عمرانی، رئیس اداره دفتر دیوان عالی كشور در این باره به خبرنگار مهر گفت: قاضی دادگاه محمدهادی و بهرام را به اتهام محاربه به اعدام در ملاءعام محكوم كرد. نادر هم به 15 سال تبعید در یكی از استانهای شرقی محكوم شد.

وی افزود: بهرام همچنین به اتهام حمل و نگهداری 5 تن مواد مخدر به حبس ابد، 70 ضربه شلاق و یك میلیارد و 116 میلیون تومان جریمه نقدی محكوم شد.

قاضی عمرانی ادامه داد: با اعتراض متهمان به حكم مجازاتشان پرونده به دیوان عالی كشور فرستاده شد كه قضات دیوان عالی كشور حكم مجازات سه عضو این باند خشن را تائید كردند. (مهر)



تاریخ انتشار : 27 اسفند 1391, 08:55



» اخبار مرتبط:

  • انهدام شبكه سارقان عابر بانك هاي كشور توسط پليس فارس
  • اعدام گانگسترهای شیراز در ملاءعام
  • تکرار فاجعه خمینی‌شهر در استان فارس
  • سارق یاسوجی در ورودی شیراز دستگیر شد/قاتل عابر پیاده چه کسی است؟
  • متلاشی‌شدن باند سارقان مسلح مغازه در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟