مشروح اخبار


» روسای قوا حق حمایت از هیچ کاندیدایی را ندارند



جا دارد که صدا و سیما تنها به انعکاس این مطالب بسنده نکند بلکه آنها را از ابعاد مختلف تحلیل و بررسی کند.خطیب نماز جمعه تهران...


 آیت‌الله سید‌احمد خاتمی خطیب  نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به موافقت اسلام با شادی و اصل آن گفت: شادی به معنای شکستن مرزهای الهی نیست. شاد بودن در حریم ذات مقدس ربوی پسندیده است اما آنها که به بهانه شادی حریم خدا را می‌شکنند اشتباه می‌کنند و این شادی منجر به تلخ کامی خواهد شد. ان کس که از یاد خدا غافل شود در زندگی مرتب با بن‌بست روبرو خواهد شد و در قیامت نیز نابینا محشور خواهد شد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به برخی از نکات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: نکته اول آن است که آنچه مهم است حضور گسترده مردم در انتخابات است و انشاءالله این حضور اتفاق خواهد افتاد.

آیت‌الله خاتمی گفت: نکته دوم اینجاست که انتخابات برای همه است. هر کسی که حق شهروندی دارد حق حضور در انتخابات را دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری هم حق و هم تکلیف است.

وی افزود: نکته سوم در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری این مسئله است که نظام اسلامی رای مردم را تاثیر‌گذار می‌داند. نگاه نظام این است که رای شما تصمیم‌ساز است و نظام عملا این مسئله را نشان داده که میزان رای ملت است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: نکته چهارم در خصوص انتخابات این سخن مقام معظم رهبری است که من یک رای دارم و تا زمانی که این رای به صندوق انداخته نشود کسی از آن باخبر نیست. ایشان با این فرمایش به صراحت بی‌طرفی خود را در انتخابات اعلام کردند تا جریان‌های سیاسی از ایشان در انتخابات خرج نکنند.

آیت‌الله خاتمی گفت: نکته بعدی مسئله رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از بداخلاقی در انتخابات و ترجیح مصلحت ملی و عموم بر منافع جناح خود از ملاک‌های انتخاب اصلح است.

وی افزود: طرفداران هر کاندیدایی که چنین اصلی را زیر پا می‌گذارد و آن کاندیدا انها را نهی نمی‌کند نشان می‌دهد که او اصلح نیست. کسی که قصد دارد رئیس‌جمهور کشوری شود خودش باید در خط مقدم رعایت اخلاق باشد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: تمام کاندیداهایی که قصد به صحنه آمدن را دارند باید تسلیم قانون باشند. گرفتاری انتخابات 88 این بود که برخی‌ها که به صحنه آمدند تسلیم قانون نباشند و با استبداد به کام خود برسند که ملت مقاومت کردند. از مسائلی که ملت باید از کاندیداها بخواهند این است که آیا حاضرید به کسی که رای آورده است تبریک بگوئید یا نه؟ اگر گفت نه این انتخاب اصلح نیست ما در کشوری زندگی می‌کنیم یک رئیس‌جمهور بیشتر نمی‌خواهد و کسی که واجد رای قانونی شود بقیه باید نسبت به آن تمکین کنند.

آیت‌الله خاتمی گفت: به کار بردن بیت‌المال به هر شکل آن غیرقانونی است. ممکن است برخی بیت‌المال را خرج قانونی نکنند اما به صورت معنوی آن را در اختیار بقیه قرار دهند. هیچ یک از مسئولان نظام اسلامی در هر 3 قوه حق ندارند در قبال کاندیدای خاص تشویق و تائید و حمایت کنند.

وی افزود: نکته بعدی این مسئله است که کاندیداهایی که به صحنه می‌آیند باید برنامه‌محور بوده و برنامه دراز‌مدت داشته باشند. روزمرگی آفت اداره یک کشور است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: مردم عزیز ما تحت تاثیر شعارها نباشند. هر کاندیدایی سعی می‌‌کند که جذاب‌ترین شعارها را ارائه دهد و ما از برخی شعارها خیری ندیده‌ایم همانگونه که عباسیان با شعار الرضا من آل محمد به صحنه آمدند. شما باید عملکردها را ببینید. رفتارها را ببینید. قانون‌مداری، ولایتمداری، توانمندی و استکبار‌ستیزی آنها را ملاک قرار دهید.

آیت‌الله خاتمی گفت: نکته دهم هم این مسئله است که انتخاب یک رئیس جمهور غیر از انتخاب نمایندگان مجلس است. انتخابات مجلس انتخاب یک نفر است اما انتخاب رئیس‌جمهور به معنای انتخاب یک چتر نیرو است. نیروهای فراوان بنابراین شما باید همکاران آنان را ببینید. مردم با بصیرت به هر شخص رای بدهند.



تاریخ انتشار : 3 فروردین 1392, 02:12



» اخبار مرتبط:

  • مصاحبه رسانه ملی با کاندیداهای احتمالی تبلیغ زودرس است
  • حرف های برخی کاندیداها شبیه جوک است
  • تعابیر متفاوت آیت‌الله جنتی/یکی از آنها که از همه گردن کلفت‌تر است...
  • آیت الله جنتی :۹۰ درصد مردم آمریکا در انتخابات شرکت نکردند که بی آبرویی بود
  • تریبون نمازجمعه محل طرح مسائل حزبی و جناحی نیست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟