مشروح اخبار


» تیتر کیهان: قانون اساسي راه تایيد صلاحيت مشايي را بسته است



روزنامه کیهان در شماره پنج‌شنبه 15 فروردین خود زیر عنوان «قانون اساسي ایران راه تاييد صلاحيت مشايي را بسته است» به نقل از روزنامه آلماني هندلزبلات نوشت:

روزنامه کیهان در شماره پنج‌شنبه 15 فروردین خود زیر عنوان «قانون اساسي ایران راه تاييد صلاحيت مشايي را بسته است» به نقل از روزنامه آلماني هندلزبلات نوشت: «آيا شوراي نگهبان صلاحيت كسي را كه با حكم رهبر عالي ايران فاقد شايستگي معاونت رييس‌جمهور اعلام شد، تاييد مي‌كند؟ هرگز!»

 

کیهان به نقل از این روزنامه آلمانی همچنین نوشت: «احمدي‌نژاد براي اينكه مشايي را در فهرست نامزدهاي رياست‌جمهوري بياورد بايد به چيزي برسد كه تاكنون نتوانسته است؛ پيروز شدن در رويارويي با حافظان جمهوري اسلامي... وي در سال 2009 مشايي را معاون اول خود كرد اما بعد بايد به توصيه رهبري از او فاصله مي‌گرفت. ظاهرا مشايي به احمدي‌نژاد در اختلاف نظرش با رهبري در سال 2011 بر سر وزير اطلاعات مشاوره مي داده است. رييس‌جمهور يازده روز از كار دست كشيد در نهايت اما كوتاه آمد.»
کیهان ادامه داد: «در همين حال وبسايت راديو زمانه در تحليلي خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد مطمئن است كه مشايي توسط شوراي نگهبان ردصلاحيت خواهد شد. اين فقط و فقط خواست اصولگرايان و شوراي نگهبان نيست، مطالبه مراجع تقليد و فقيهان هم هست كه او را اسلام ستيز و روحانيت ستيز به شمار مي‌آورند... به طور طبيعي شوراي نگهبان مشايي را «رجل مذهبي» و «معتقد به مباني جمهوري اسلامي» به شمار نمي‌آورد. آيت‌الله يزدي و آيت‌الله جنتي چندين بار گفته‌اند كه او را رد صلاحيت خواهند كرد.»
به نوشته کیهان «راديو زمانه درباره احتمال برخي چالش‌ها نظير تهديد به استعفا يا مقابله با برگزاري انتخابات و يا بركنار كردن وزير كشور از سوي احمدي‌نژاد نوشت: وزير كشور در صورت بركناري مي‌تواند مانند ماجراي وزير اطلاعات با حكم حكومتي ابقا شود. اگر هم بگويند انتخابات را برگزار نخواهند كرد، بعيد است استانداران و فرمانداران روي اسب باخته شرط‌بندي كنند.»/دنیای اقتصاد



تاریخ انتشار : 17 فروردین 1392, 01:19



» اخبار مرتبط:

  • جوانفکر: مشايي به صحنه انتخابات باز مي‌گردد
  • احتمال طرح عدم كفايت سیاسی احمدی نژاد در مجلس
  • گفته بودم که رييس جمهور شدن مشايي جوک بزرگي است
  • تحليل فوتبالي زيباکلام از فضاي انتخابات
  • آخرين وضعيت بررسي صلاحيت‌ كانديداها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟