مشروح اخبار


» اعمال افزايش 25 درصدي حقوق کارمندان از فروردين



در حالي طي ساليان گذشته ميزان افزايش حقوق کارکنان معمولا کمتر نرخ تورم بود و زمان اعمال آن نيز چند ماه بعد از سال بود به نظر مي‌رسد که در سال 92 علاوه بر افزايش قابل توجه از فروردين‌ماه نيز اعمال شود.
مسئولان دولتي از افزايش 25 درصدي حقوق کارمندان خبر مي‌دهند و تاکيد دارند که اين افزايش حقوق بايد از فروردين ماه نيز اعمال شود.
در اين زمينه معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري مي‌گويد: با تصويب هيات دولت ميزان افزايش حقوق کارمندان در سال 92، 25 درصد خواهد بود.
رحيم ممبيني اظهار مي‌کند: بنا به پيشنهاد رئيس جمهوري و با تصويب هيات دولت ضريب ريالي براي افزايش حقوق در سال جاري 25 درصد خواهد بود.
وي با بيان اين‌که مصوبه هيات دولت طي همين روزها ابلاغ مي‌شود، تصريح مي‌کند: پس از ابلاغ اين مصوبه دستگا‌ه‌هاي اجرايي مي‌توانند 25 درصد افزايش را در حقوق فروردين ماه اعمال کنند.
هيات وزيران در مصوبه 27 اسفند سال 1391، تصميم گرفته بود که حقوق کارمندان دولت در سال جاري 20 درصد افزايش يابد ولي به تازگي با اصلاح اين مصوبه، مقرر شد که حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان 25 درصد افزايش يابد.
در مصوبه قبلي دولت، ضريب حقوق شاغلان مشمول قانون مديريت خدمات کشوري براي سال 1392 به ميزان 966 ريال تعيين شده بود که معني آن افزايش 20 درصدي حقوق کارمندان دولت در سال جاري بود؛ اما با اصلاح اين مصوبه و افزايش ضريب از 966 ريال به 1000 ريال، حقوق کارمندان و بازنشستگان 25 درصد افزايش خواهد يافت.
مصوبه قبلي دولت روزهاي نخست کاري فروردين ماه با امضاي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شد اما دستگاه‌هاي اجرايي بايد منتظر اصلاحيه اين مصوبه باشند که بر اساس آن حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتي 25 درصد افزايش مي‌يابد.
محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي نيز دراولين روزهاي سال جاري اظهار کرده بود که با توجه به تورم حدود 30 درصدي اسفند ماه دولت تلاش مي‌کند که ميزان افرايش حقوق را به همين مقدار نزديک کند.



تاریخ انتشار : 17 فروردین 1392, 01:24



» اخبار مرتبط:

  • افزايش 20 درصدي بليط اتوبوس‌ها
  • هديه عوض شده است
  • ميزان افزايش حقوق کارمندان در سال ۹۲ مشخص شد
  • پیشنهاد جالب برای کسرحقوق کارمندان
  • زرنگي يک وزير کار دست ساير اعضاي کابينه داد!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود