مشروح اخبار


» هديه عوض شده است



 

 فضاي سياسي در ساعات آينده تحت تاثير مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 خواهد بود،اما در عرصه انتخاباتي، مصاحبه‌هايي از دو تن از ائتلاف راست سنتي منتشر شد، مصاحبه‌هايي که در آن محمد رضا باهنر و مصطفي‌پور محمدي هر دو از کرمان، ازشعارهاي خود براي انتخابات گفتند و در اين ميان باهنر گفت که مي‌تواند مشکل نقدينگي در کشور را يک سال تا يک سال و نيم جمع کند. تابناک نوشت: مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران هم مجددا تاکيد کرده است که تمايل وي براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري سال جاري محفوظ است اما به نظر مي‌رسد سخنان مهدي چمران بيشتر درباره مطرح ماندن وي براي حضور در انتخابات شوراي شهر است که به صورت همزمان با انتخابات رياست جمهوري برگزار مي‌شود. وي پيشتر گفته بود براي ارائه يک ليست از کانديداها به سر ليستي خودش با محمد باقر قاليباف صحبت کرده است. بين پايداري‌ها هنوز دعوا در مورد مدرک لنکراني ادامه دارد، ماجرا از آنجا آغاز شد که برخي از رسانه‌هاي اين گروه در مصاحبه‌اي وي را با عنوان پروفسور خطاب کردند، همين موضوع کافي بود تا مخالفان اين گروه از واژه کردانيسم براي وي استفاده کرده و گفتند که اين رسانه‌ها مي‌خواهند يک شبه لنکراني را پروفسور کنند و تلاش‌هاي اين رسانه‌ها براي توجيه آن نيز ادامه يافت. موضوعي که به نظر نمي‌رسد مشکل اصلي جامعه ما باشد. اما در حوزه فعاليت‌هاي انتخاباتي دولت هم همان طور که پيش بيني مي‌شد در حال تدارک مسائل انتخاباتي است که فصل مشترک همه آنها پول است. برنامه‌هايي همچون اينکه دولت در صدد افزايش يارانه‌ها ، افزايش حقوق‌ها ، کم کردن قيمت خودرويي را که از صد درصد بالا برده است و... است اين نوع اقدامات دولتي در سال 88 نيز رخ داد و مورد اعتراض قرار گرفت و حتي توزيع سيب زميني رايگان در آن مقطع سوژه طنز رسانه‌ها و کانديداهاي رقيب محمود احمدي نژاد نيز شد ولي گويا دولت اين بار هم قصد دارد از امکانات خود براي تاثيرگذاري روي راي مردم استفاده کند و تنها اين بار دنبال جايگزيني موارد جديدي به جاي سيب زميني است. البته در آن زمان دولتي‌ها توزيع سيب زميني را جنگ تبليغاتي مي‌دانستند، اما چندي پيش يکي از مقامات دولتي، با افتخار اعلام کرد که ابتکار طرح توزيع سيب زميني متعلق به وي بوده است!و او کسي نبود جز استاندار کهگيلويه وبوير احمد. وي چندي پيش تاييد کرد که توزيع سيب زميني در آستانه انتخابات 88 رياست جمهوري به پيشنهاد وي صورت گرفته است.

وي در اين باره گفته بود که : مقدار زيادي سيب زميني در زمان استانداري من در لرستان مانده بود. من گفتم بدهيد به بهزيستي و کميته امداد که متاسفانه ده درصد هم مصرف نشد و اگر مي‌پوسيد بحران ايجاد مي‌کرد. فقط بدشانسي اين بود که درست در زمان انتخابات اين مشکل به وجود آمد و ربطي به انتخابات نداشت.

دور جديد اين اقدامات که فعلا مقدمه و خبرهاي آن در حال اعلام شدن است بالا بردن حقوق‌ها است. اتفاقي که با اين وضعيت مالي و اقتصادي دولت امکان پذير نيست و بيشتر شبيه يک شعار است و در نهايت مي‌تواند براي چند ماه اجرايي شود و آسيب‌هايي به جاي بگذارد. جالب اينکه حتي همين افزايش حقوق‌ها توان رقابت با شتاب رشد تورم را ندارند و خانوارها همچنان درگير اوليه‌هاي زندگي خود خواهند بود. اولين خبر از اين نوع را وزير آموزش و پرورش داد و اعلام کرد که معوقه‌هاي حقوق بازنشستگان پرداخت مي‌شود و حقوق فرهنگيان نيز 20 درصد افزايش پيدا مي‌کند. خبر بعدي از اين دست را رحيم ممبيني، معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري اعلام کرد و گفت: در صورت تصويب هيات دولت ميزان افزايش حقوق کارمندان در سال 92 ، 25 درصد مي‌شود بنا به پيشنهاد رييس جمهوري و در صورت تصويب هيات دولت ضريب ريالي براي افزايش حقوق در سال جاري 25 درصد خواهد بود. چنين وعده‌هايي همچنان تا شب انتخابات از طرف کساني که به بيت المال دسترسي دارند و مي‌توانند از آن ببخشند تا اهداف سياسي خود را تامين کنند، ادامه خواهد يافت؛ فعلا که چهارصد هزار نفر در صف استخدام در دولت هستند تا جاي هشتصد هزار نفر بازنشسته شده را بگيرند.
/مردم سالاری/




تاریخ انتشار : 18 فروردین 1392, 09:41



» اخبار مرتبط:

  • اعمال افزايش 25 درصدي حقوق کارمندان از فروردين
  • هيچ دولتي تا اين حد مورد حمايت رهبري نبوده است
  • ممانعت از كانديداتوري نامزدها تعرض به حقوق مردم است
  • تحليل خاتمي درباره پايان دوره رياست جمهوري احمدي نژاد
  • قوه قضائيه لاغر مي‌شود؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟