مشروح اخبار


» تبانی مرد كارمند با كلاهبردار



اسفند سال گذشته مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، از یك زن و مرد به اتهام جعل سند قطعه زمین 1650 متری و تفكیك آن به 9 قطعه زمین و فروش این قطعات شكایت كرد.

 

تبانی مرد كارمند با كلاهبردار

مردی كه با همدستی كارمند یك دفتر خانه و صاحب یك بنگاه ملكی، سند یك قطعه زمین 1650 متری را در شهریار جعل كرده و فروخته بود، همراه همدستانش از سوی ماموران اداره پلیس اطلاعات غرب استان تهران دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم،اسفند سال گذشته مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، از یك زن و مرد به اتهام جعل سند قطعه زمین 1650 متری و تفكیك آن به 9 قطعه زمین و فروش این قطعات شكایت كرد.

در تحقیق از شاكی معلوم شد او هنگام فروش زمینش، متوجه شده افرادی با معرفی خود به عنوان مالكان قطعات زمین فوق در حال احداث ساختمان در آنجا هستند و هر كدام بابت خرید زمین‌ها از 30 تا صد میلیون تومان به فروشندگان پرداخت كرده‌اند. در پی این شكایت، با تحقیق از خریداران زمین شاكی معلوم شد آنها در دام یك زن و مرد، گرفتار شده‌اند.

دستگیری 2 متهم

با اطلاعات به دست آمده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان، هر دو چند روز بعد دستگیر شدند و معلوم شد، مرد فروشنده یك معتاد بوده و متهم زن نیز خانه‌دار است و هیچ كدام نمی‌دانستند مالك زمین فرد دیگری بوده و مردی، آنها را فریب داده است.

اعتراف به همدستی با مرد شیاد

در ادامه مشخص شد، مردی با ادعای این كه قطعه زمین به وی ارث رسیده و یكی از وراث به دلیل حضور در خارج از كشور نمی‌تواند به آنها ملحق شود، در قبال دادن یك تا سه میلیون تومان از آنها خواسته بود نقش آن وارث را بازی كنند و برای فروش زمین تفكیك شده به دفترخانه بیایند كه هر دو پذیرفته‌اند؛ بدون آن‌كه بدانند وی كلاهبردار است.

ردپای كارمند دفترخانه در این كلاهبرداری

برای هر دو متهم قرار قانونی صادر و جستجو برای دستگیری مرد كلاهبردار آغاز شد تا این‌كه روزهای پایانی فروردین امسال ماموران اداره پلیس اطلاعات شهریار متوجه شدند كارمند یك دفترخانه نیز با متهم فراری همدست بوده است كه وی را در شهرستان ملارد شناسایی و دستگیر كردند.متهم با انتقال به مركز پلیس به همدستی با مرد كلاهبردار فراری اعتراف كرد.

فروش اطلاعات ملك شاكی در ازای دریافت 20 میلیون تومان

این كارمند خطاكار با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با مرد كلاهبردار گفت: برای پیگیری كارهای دفترخانه به اداره ثبت املاك و اسناد می‌رفتم تا این كه یك روز در این اداره با متهم فراری به نام حمید آشنا شدم. او با پیشنهاد پرداخت 20 میلیون تومان بابت در اختیار گرفتن اطلاعات یك قطعه زمین در شهریار، مرا وسوسه كرد و من نیز قول همكاری دادم.

وی یادآور شد: او پس از دریافت اطلاعات صاحب زمین و تفكیك آن به 9 قطعه، به كمك یك زن و مرد زمین‌ها را به قیمت صدها میلیون تومان به چند نفر فروخت.

در پی اظهارات این متهم، مرد كلاهبردار تحت تعقیب قرار گرفت تا سرانجام دو روز پیش دستگیر و به مركز پلیس منتقل شد.

انكار مرد شیاد به كلاهبرداری

مرد كلاهبردار در بازجویی اعتراف كرد مشخصات زمین شاكی و زمین‌هایی را كه صاحبانشان در شهرستان یا خارج از كشور زندگی می‌كنند، صاحب یك بنگاه ملكی به وی داده و او نیز آنها را در اختیار كارمند دفترخانه قرار داده است و نقشی در كلاهبرداری‌های كلان نداشته و 20 میلیون تومان به كارمند دفترخانه نداده است.

این متهم در حالی كلاهبرداری‌هایش را انكار می‌كند كه زن و مردی كه در فروش زمین شاكی با متهم همدست بودند، او را به عنوان كلاهبردار اصلی معرفی كردند.

در ادامه صاحب بنگاه ملكی هم از سوی پلیس دستگیر شده و در مواجهه حضوری با متهم، خود را بی‌گناه می‌داند.

بنا بر این گزارش، از سوی بازپرس احمدی، رئیس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تكمیلی از متهمان ادامه دارد.



تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1392, 02:09



» اخبار مرتبط:

  • كارگر باربری، سركرده باند سرقت بود
  • كلاهبرداری پیامكی 5 میلیاردی با 150 شاكی
  • فیلمبرداری مخفیانه از كانال كولر
  • پیامک‌های عاشقانه‌ که۴۰ میلیون برای این دختر آب خورد!!
  • افسر پلیس، بزرگترین زمین خوار تهران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟