مشروح اخبار


» دستگاه‌هاي فرهنگي در تحقق شعار توليد ملي، نقشي راهبردي دارند




مدير کل تبليغات اسلامي بوشهر اظهار داشت: ايجاد اصلاح و تغيير در ساختار اقتصادي، الزاماً به معناي ناکارآمدي و يا وجود مشکلات جدي در اين حوزه نيست، بلکه  بر اين معناست که بين وضع موجود و وضع ايده آلي که بايد باشد، فاصله اي وجود دارد که بايد با همت مسئولان و مردم اين فاصله ها کم و کمتر شود.

مدير کل تبليغات اسلامي استان بوشهر گفت: براي عملي شدن شعار امسال، نبايد صرفاً به حيطه اقتصاد و صنعت توجه کرد؛ چرا که نقش دستگاه هاي فرهنگي در تحقق شعار توليد ملي، بسيار کليدي است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر، حجت‌الاسلام سيدنورالله موسوي نيا افزود: بدون شک مقام معظم رهبري با در نظر گرفتن شرايط داخلي و خارجي، مسير حرکت ملت را در طول يک سال تعيين مي کنند و نامگذاري امسال به نام «توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني» را بايد بر اساس شرايط امروز و فرداي ايران و جهان تفسير و تبيين کرد.

وي تصريح كرد:‌چرا که با تأمل در راستاي حرکت اقتصاد داخلي درمي يابيم که با توجه به وضع موجود و نگاهي که نسبت به سرمايه هاي داخلي در کشور وجود داشت، ظرفيت هاي داخلي ما در حال آسيب ديدن بود؛ و از همين رو نيز مقام معظم رهبري از دو سال پيش شعار اصلاح الگوي مصرف را مطرح کردند، و معناي  شعار آن بود که معظم له از هدررفت سرمايه‌هاي داخلي گلايه‌هايي جدي دارند، و شعارهاي سال قبل و امسال را نيز بايد در همين راستا تحليل و تفسير کرد.

مدير کل تبليغات اسلامي بوشهر اظهار داشت: ايجاد اصلاح و تغيير در ساختار اقتصادي، الزاماً به معناي ناکارآمدي و يا وجود مشکلات جدي در اين حوزه نيست، بلکه  بر اين معناست که بين وضع موجود و وضع ايده آلي که بايد باشد، فاصله اي وجود دارد که بايد با همت مسئولان و مردم اين فاصله ها کم و کمتر شود.

وي تاکيد کرد: برداشت من اين است که مقام معظم رهبري با اشرافي که نسبت به مسائل مختلف جامعه دارند و با توجه به مشاوره‌هايي که از صاحب نظران عرصه هاي مختلف مي گيرند، افق حرکت ملت و دولت را به درستي ترسيم مي کنند؛ و همان طور که مقام معظم رهبري بارها و بارها از طرح هدفمندي يارانه ها حمايت کرده اند و آن را گامي مهم در راستاي توسعه اقتصادي دانسته اند، قطعاً نسبت به ضعف ها نيز آگاهي دارند و مي کوشند با هدايت و حمايت و ترسيم افق وسيع، بستر تغييرات زيربنايي و روبه جلو را براي کشور فراهم کنند.

حجت الاسلام موسوي نيا خاطر نشان کرد: توليد، موتور محرک اقتصاد پوياست، و اگر توليد نباشد، از يک طرف با وابستگي اقتصادي مواجه خواهيم بود و از طرف ديگر در زمينه اشتغال با مشکلات جدي روبرو خواهيم شد؛ لذا منطق حکم مي کند که به سمت توليدات داخلي برويم و البته اين امر محقق نخواهد شد مگر با حمايت از کار و سرمايه ايراني؛ که به درستي در جزء دوم شعار مقام معظم رهبري نيز بدان اشاره دارد و اين مهم، نشانگر هوشمندي و درايت معظم له براي نامگذاري اين سال است؛ چرا که معظم له با اين نامگذاري تلاش دارند که توجه همه به ويژه دولت خدمتگزار را به مسئله توليد ملي معطوف کنند و ما نيز اميدواريم که در سال جديد گام هاي موثري در اين زمينه برداشته شود.

اين مقام مسئول در ادامه گفت: بدون شک در اين زمينه بايد تمام قوا و دستگاه هاي کشور دست به دست هم بدهند و با تعامل و هم افزايي مسير افزايش سطح توليد ملي را هموار کنند. البته نقش دولت در اين زمينه بيشتر و حساس تر است، اما ساير دستگاه ها نيز نقش اساسي دارند، به عنوان مثال مجلس شوراي اسلامي مي تواند با همکاري سازنده با دولت و تصويب قانون هاي دقيق و کارشناسي شده، در اين راستا به ياري دولت بيايد.

حجت الاسلام موسوي نيا تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران هر چند کاستي ها و ضعف‌هايي در برخي زمينه‌ها دارد، اما در مقايسه با ساير کشورهاي منطقه و جهان به لحاظ تکنولوژي و پيشرفت علمي جلوتر است. کشور اسلامي ايران، امروز در مسير اقتدار و رشد گام برمي دارد، و تدوام مسير اقتدار ايران عزيز در سايه ولايتمداري و تبعيت از فرامين معظم له مي باشد و اين نکته نيز گفتني است که خوشبختانه مردم ايران، ولايتمدارند و در تمام مقاطع حساس، ثابت کردند که در کنار و پشتيبان ولايت فقيه بودند و با پيروي از دستورات ايشان، اقتدار و عزت ايران اسلامي را خواهان هستند.

وي افزود: قطعا اگر بخواهيم بر دشمنان انقلاب، بويژه با تحريم هايي که در بخش اقتصاد براي ما در نظر گرفته اند، فايق آييم، بايد به فرمايشات و تاکيدات مقام معظم رهبري گوش جان بسپاريم؛ چرا که هر جا و در هر عرصه اي که به مطالبات معظم له توجه شده، به همان اندازه نيز شاهد توفيق و پيشرفت و توسعه بوده ايم.

مدير کل تبليغات اسلامي استان بوشهر افزود: همانگونه که ايشان در پيام نوروزي خود تأکيد فرمودند، حضور جهادگونه در عرصه هاي اقتصادي کشور، مستلزم مداومت بر اين حضور است و يکي از شاخص هاي شکوفايي اقتصاد هر کشور، ميزان توليد ملي و سرمايه داخلي آن است. امروز کشورهاي جهان در حال تغيير و تحول و حتي قدرتها در جال جابجايي هستند، و اين تغييرات حتي دارد نقشه سياسي جهان را متحول مي کند؛ که همين شتاب تغييرات نيز باعث شده تا کشورهاي صنعتي که تعدادشان هم اندک است، نتوانند مثل سابق يکه تازي کنند. لذا ايران اسلامي به عنوان مقتدرترين نظام سياسي و حتي اقتصادي در خاورميانه با تکيه بر مقام معظم رهبري و همچنين ملتي مومن و هوشيار، بايد در اين نظم نوين جهاني نقش مثبت و سازنده خود را ايفا کند؛ چرا که امروز تسلط اقتصادي کشورهاي بزرگ و استکباري شکافي عميق و غير قابل جبراني برداشته و اين بهترين فرصت براي توسعه واقعي و همه جانبه براي کشوري مثل ايران است.

حجت الاسلام موسوي نيا گفت: سند چشم انداز ايران فرصت تاريخي بي نظيري را در اختيار ملت ايران قرار داده است تا خود را به جايگاه واقعي خود برساند، چرا که در حالي داريم اين سند را محقق مي کنيم که کشورهاي اقتصادي جهان در بدترين و ضعيف ترين حالت ممکن قرار دارند و در اين وضعيت، ايران اسلامي بهترين ظرفيت و موقعيت را براي قرار گرفتن در کنار کشورهاي اقتصادي تعيين کننده جهاني دارد. و از اينجاست که بايد به اهميت بيش از پيش شعار «توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني» پي برد.

اين مقام مسئول اذعان داشت: گروه هدف سازمان نظير روحانيون و مداحان و مبلغان و ساير اقشار تاثيرگذار در جامعه از نفوذ معنوي و فکري بالايي برخوردارند، که نمونه آن را در انتخابات اخير مجلس ديديم؛ لذا اين گروه مرجع مي توانند با تبيين راهبردها و مطالبات و رهنمون هاي مقام معظم رهبري، توجه مردم و مسئولين را بيش از پيش به سمت مسئله توليد ملي معطوف کنند. استمرار اين شعار در طول سال از طريق منبر و خطابه و در فضاي مجازي فرهنگي ديني که محل رجوع مردم و مسئولين نظام است، و پيوند دادن اين شعار اقتصادي با آموزه هاي ديني مي تواند در اين زمينه نقش بسيار مهمي را بازي کند.

وي در پايان تاکيد کرد: بر اين باورم که بايد مديران، کارشناسان، و روحانيون سازمان تبليغات اسلامي نقش خود را در تبيين و توجيه شعار سال، بسيار کليدي و مهم بدانند و حتي مجلات و کتب و ويژه نامه هايي را در اين زمينه توليد کنند تا به هدف اصلي، که همان تحقق افزايش توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني است نزديک تر شويم



تاریخ انتشار : 7 فروردین 1391, 10:54



» اخبار مرتبط:

  • تبيين منويات مقام معظم رهبري بسترساز تحقق ازدواج آسان موفق و پايدار است
  • بايد بپذيريم در جلوگيري از تخلفات نقص داشته‌ايم
  • مشکلات و فشارها کوچکتر از اراده و آرمان‌هاي ملت ايران است
  • روشنگري مبلغان در عرصه بيداري اسلامي ضرورتي اجتناب ناپذير است
  • تدوين راهبرد فرهنگي ويژه جوانان عامل پويايي جامعه است
  • » اشتراک گزاری خبر

    • رسول

    • 15 فروردین 1391 08:54
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    سلام راک نیوز اقای موسوی نیا را خوب تبلیخ کنید اینطور که احساس میشود جایگزین خوبی برای کاندیداتوری مجلس است عجب ارتباطات کشوری قوی دارد کاش بجای شیخ نظری خودش کاندیدا میشد
    • احمد محبی سوق

    • 21 فروردین 1391 17:05
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    عجب این اقای موسوی هم اظهاروجودکرد اوهمیشه دلش میخواست گمنام باشد زمانی که امام جمعه موقت ممسنی بود ومدیرکل سازمان خراسان وجانشینی معاون سازمان کشور والان ازمدیران برجسته سازمان تبلیغات چرا بیرون استان باشد نیاید داخل استان خدمت کند اگربنای کاندیدی دارد اقا رسول بهش بگو برگرد استان کارکن بعد کاندیدا شو
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟