مشروح اخبار


» اصلاح‌طلبان مردم را برای حضور گسترده در انتخابات ترغیب کنند/ هاشمی می‌آید



صادق زیباکلام یکشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات، اظهار داشت:

 پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز ؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات باید تلاش خود را برای حضور گسترده مردم در انتخابات به کار بگیرند.                                                                                         alt

 صادق زیباکلام یکشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات، اظهار داشت: برخی تلاش دارند با تخریب هاشمی، مانع از اقبال عمومی نسبت به وی شوند و جلوی اقبال مردم نسبت به ایشان را بگیرند.

وی ادامه داد: این تخریب‌ها و تلاش‌ها بر ضد هاشمی، با ثبت‌نام وی در انتخابات تشدید خواهد شد و سوال اینجاست که آیا می‌تواند شرایط سال 84 را به‌وجود آورد یا نه؟ در سال 84 همه اصول‌گرایان به صورت متحد در برابر ایشان قرار گرفتند و سعی کردند چهره هاشمی را عنوان کسی که خورده و برده و از چهره‌های اشرافی است جا بیاندازند  و در مقابل هم احمدی‌نژاد را به عنوان فردی خادم به مردم و محرومان و فردی ساده‌زیست معرفی کردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: البته بعید می‌دانم که در این دوره اصول‌گرایان بتوانند به چنین موفقیتی دست یابند و مردم را به رای علیه هاشمی ترغیب کنند؛ چرا که عملکرد اصول‌گرایان در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و بین‌الملل ضعیف بوده است. اصولگرایان در ماه‌های اخیر تلاش دارند که همه تقصیر‌ها را بر گردن احمدی‌نژاد بیاندازند ولی مردم همه چیز را در احمدی‌تژاد نمی‌بینند و سایر ارکان را نیز مقصر می‌دانند. البته اصلاح‌طلبان نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و باید با آمدن هاشمی به صورت یکپارچه در مقابل وی قرار بگیرند که بعید است که بتوانند به جمع‌بندی سال 84 دست یابند و بنابراین شانس هاشمی بسیار زیاد است.

هاشمی می‌آید

وی در ارتباط با حضور هاشمی نیز گفت: هاشمی می‌آید و در مقابل، اصول‌گرایان همه تلاش خود را خواهند کرد و آرایش سیاسی خود را به گونه‌ای خواهند چید و پشت یک کاندیدا قرار می‌گیرند تا از این طریق مانع از موفقیت هاشمی در انتخابات شوند.

زیباکلام افزود: هر چند برخی از اصلاح‌طلبان از هاشمی استقبال لازم را نخواهند کرد و به او رای نمی‌دهند ولی بدنه اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت خواهند کرد و نمی‌گذارند که تجربه تلخ سال 84 تکرار شود.

وی ادامه داد: در صورتی که هاشمی وارد صحنه انتخابات شود، سایر کاندیداهای اصلاح‌طلب از جمله عارف و جهانگیری و روحانی و . . . به نفع وی کنار خواهند کشید و این چهره‌ها می‌دانند که اگر حمایت اصلاح‌طلبان نباشد، به موفقیتی دست نخواهند یافت.(مهر)



تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1392, 10:44



» اخبار مرتبط:

  • هاشمی بيايد،اصلاح‌طلبان كانديدا نمي‌دهند
  • خاتمی نامزد شود بالای 20 میلیون رای خواهد آورد
  • آغاز مشکلات احمدی‌نژاد با ورود هاشمی
  • نظر زیباکلام درباره حضور انتخاباتی اصلاح طلبان
  • تماس احمدی‌نژاد با هاشمی/ به یک شرط نامزد می‌شوم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟