مشروح اخبار


» مجوزسخنرانی های انتخاباتی از چه تاریخی صادرمیشود



راک نیوز :  طبق اعلام وزارت کشور نامزدهای انتخاباتی نیز می‌توانند به مدت 20 روز از سوم تا بیست و دوم خرداد ماه تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند.

وی عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها باید رعایت قانون و عدم استفاده از امکانات دولتی در بحث انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند.

زرین‌کلاه ادامه داد: اگر موردی از استفاده اموال دولتی در تبلیغات انتخاباتی مشاهده شود برابر قانون با آن برخورد می‌شود.

فرماندار شیراز تصریح کرد: توقف رسیدگی به امور مردم با بهانه انتخابات به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و دستگاه‌ها باید بیش از گذشته به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

این مسئول اضافه کرد: مصوبات شوراها و کارگروه‌ها نباید رها شود و به طور قطع بعد از انتخابات این موارد را از دستگاه‌ها مطالبه و روند رسیدگی را بازبینی می‌کنیم.

روز انتخابات تمام مرخصی‌ها لغو می‌شود

وی خواستار تهیه شرح وظایف متناسب با عملکرد هر دستگاه در بحث انتخابات شد و در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آمادگی و حضور مدیران، کارکنان و حراست‌ها در روز انتخابات تاکید کرد.

فرماندار شهرستان شیراز بیان داشت: مرخصی‌ها در زمان انتخابات منتفی است و مدیران باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

زرین‌کلاه ادامه داد: برای هرگونه مرخصی باید با فرمانداری هماهنگی و مشخص شود در نبود مدیر فرد جانشین و پاسخگو چه کسی است.

این مسئول همچنین بر لزوم پاسخگویی سریع دستگاه‌ها به مکاتبات فرمانداری در زمینه انتخابات تاکید کرد.

فرماندار شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الحاق گویم و دوکوهک به شیراز بنابر رای دیوان عدالت اداری، یادآور شد: در این دو منطقه انتخابات با شیراز انجام شده و باید به کاندیداهای شیراز رای بدهند.

وی با اشاره به لزوم رفت و آمد روزانه چند هزار خودرو در زمان انتخابات ابراز داشت: حتی در صورت رسیدن مجوز وزارت کشور، طرح زوج و فرد خودروها در ایام انتخابات اجرا نمی‌شود و تنها مرحله آزمایشی به منظور آشنایی مردم با محدوده طرح و بر طرف کردن نواقص همچنان اجرا می‌شود.

زرین‌کلاه با اشاره به راه‌اندازی ستاد تخلفات انتخاباتی از روز شنبه تصریح کرد: از این به بعد تا زمان آغاز رسمی زمان تبلیغات، مجوز هیچ‌گونه فعالیت انتخاباتی داده نمی‌شود.

این مسئول بدون ارائه توضیح در مورد علت برگزاری سخنرانی چند کاندیدا در شیراز در چند هفته اخیر، گفت: تا سوم خرداد ماه تمام بنرهای تبلیغاتی جمع‌آوری شده و در زمان تبلیغات نیز نامزدها تنها می‌توانند در مقابل ستادهای خود بنر نصب کنند.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاران که رد صلاحیت اعضای فعلی شورای شهر شیراز را با استناد به بند «ج» مبنی بر عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه عنوان کرده و با این استدلال جلسات فعلی شورای شهر شیراز را فاقد وجاهت دانستند، اذعان داشت: اظهارات خود کاندیدها در مورد علت رد صلاحیت قابل اتکا نیست و ممکن است افرادی دوباره تایید صلاحیت شوند، هر چند شورای فعلی باید تا زمان رسمی پایان دوره به فعالیت خود ادامه دهد.




تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1392, 20:49



» اخبار مرتبط:

  • روز انتخابات تمام مرخصی‌ها لغو می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد
  • دلایل رد صلاحیت اعضای شورای شهر شیراز اعلام شد
  • فرماندار شیراز از رفتنی شد/تغییرفرمانداران در فارس به شیراز رسید
  • بالاخره نتیجه انتخابات شورای شهر صدرا هم مشخص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟