مشروح اخبار


» دلایل رد صلاحیت اعضای شورای شهر شیراز اعلام شد



مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با بیان اینکه برخی از اعضای شورای فعلی شهر شیراز رد صلاحیت شده‌اند، گفت: مهمترین علت رد صلاحیت این افراد ...

 پایگاه خبری راک نیوز ؛ دلایل رد صلاحیت اعضای شورای شهر شیراز از زبان مدیر سیاسی استانداری
alt alt دلایل رد صلاحیت اعضای شورای شهر شیراز از زبان مدیر سیاسی استانداری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با بیان اینکه برخی از اعضای شورای فعلی شهر شیراز رد صلاحیت شده‌اند، گفت: مهمترین علت رد صلاحیت این افراد ...

یحیی صادقی  در شیراز، بیان کرد: انتخاباتی بسیار مهم و قابل توجه پیش رو داریم و یکی از دلایل آن همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری است.

 

وی افزود: این انتخابات حجم سنگینی از کار را بر دوش عوامل اجرایی، ستاد انتخابات استانداری فارس، فرمانداری ها و بخشداری ها گذاشته است، اما با برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون به همه مشکلات و سختی ها فائق آمده ایم.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: کمتر از یک ماه تا انتخابات فرصت داریم و تمام سعی و تلاش ما برای ایجاد فضای با نشاط برای برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری است.

 

صادقی بیان داشت: معتقدیم افرادی که انتخاب می شوند باید به قانون تمکین کنند و در صورت اعتراض نسبت به احراز صلاحیت های خود، کار را به طور قانونی پیگیری کنند.

 

 وی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری چهره های شاخص ثبت نام کرده اند که این خود باعث رونق گرفتن انتخابات می شود.

 

 

 

اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده 28 اردیبهشت ماه اعلام می شود 

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس اعلام کرد: اسامی نامزدهای انتخابات تأیید صلاحیت شده شوراها 28 اردیبهشت ماه سال جاری به آنان اعلام می شود و چنانچه شوراهای روستاها نیز اعتراضی نسبت به احراز صلاحیت ها داشته باشند، می توانند پیگیری کنند.

  

 صادقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد رد صلاحیت شدگان شوراهای شهر و روستا در شیراز 150 نفر است که از این تعداد 120 نفر مربوط به شوراهای شهر هستند که در مجموع درصد رد صلاحیت شدگان7 درصد است.

 

وی تاکید کرد: در مراحل رد صلاحیت شوراهای اسلامی شهر و روستا بویژه در شیراز گرایش سیاسی افراد تأثیری در بررسی صلاحیت آنان نداشته است.

 

دلایل رد صلاحیت اعضای فعلی شورای شهر شیراز

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با بیان اینکه برخی از اعضای شورای فعلی شهر شیراز نیز رد صلاحیت شده‌اند، گفت: مهمترین علت رد صلاحیت این افراد با توجه به نظر مراجع چهارگانه، تخلف مالی، پرونده قضایی، سوء سابقه و تخلفات دیگری است که دستگاه های امنیتی آن را تشخیص داده است.

 

صادقی ادامه داد: جای بسی تعجب بود که برخی رد صلاحیت شدگان حتی از داشتن پرونده های قضایی خود اظهار بی اطلاعی می کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در استان فارس گفت: طبق قانون نحوه تبلیغات به طور واضح مشخص است، اما به طور قطع شرایط لازم برای تبلیغ این کاندیداها به همراه امنیت مراسم ها مورد توجه قرار گرفته و فراهم شده است.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس ادامه داد: همچنین شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان فارس شکل گرفته و با تعامل های سازنده که وجود دارد اجازه سوء استفاده های احتمالی به سودجویان و تبلیغات غیرقانونی به کاندیداها داده نمی شود.

 

صادقی بیان داشت: در زمان تبلیغات استفاده از هر گونه سالن های دولتی برای تبلیغ کاندیداها ممنوع است و تنها جایی که تبلیغ آن با دعوت تشکل های دانشجویی میسر می شود، در دانشگاه هاست.

 

تبلیغات پر هزینه نتیجه معکوس می دهد

 

وی  با بیان اینکه آن چیزی که لازم است کاندیداها برای تبلیغات خود مورد توجه قرار دهند صرفه جویی است، گفت: کاندیداها باید بدانند با تبلیغات بسیار زیاد چهره شخص در دید مردم عوض نمی شود.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس خاطرنشان کرد: تبلیغات پر هزینه نتیجه معکوس می دهد. افرادی که با هزینه کم تبلیغات ساده داشتند و با برنامه ریزی وارد کار شده اند بهتر نتیجه گرفته اند.

 

فردی که می خواهد عضو شورا باشد باید از کار اقتصادی جدا شود

 

صادقی همچنین با تحلیل عملکرد شورای سوم شهر شیراز گفت: این شورا چالش های زیادی داشته و به عنوان کلان شهر و حرم سوم اهل بیت (ع) توقع بیشتری از آنان بود.

 

وی ادامه داد: معتقدیم شورای شیراز باید شورایی کارآمد، بی حاشیه و بی شائبه باشد و در زمانی که مسئولیت می گیرد به فکر مردم باشد.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس گفت: امروز مردم از رد صلاحیت شدن برخی از اعضای شورای شهر بسیار خوشحال اند، زیرا اینها بد عمل کرده و آن طور که باید و شاید خدمات خود را انجام نداده اند و بدون شک نباید وارد گردونه انتخابات شوند.

 

صادقی گفت: امروز مردم کسی را به عنوان عضو شورا می خواهند که به دنبال توسعه همه جانبه بوده و از توانمندی های بالایی برخوردار باشند و در عملکردشان سوابق شهبه‌ناک و شائبه دار نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کسی که می خواهد عضو شورا باشد باید از کار اقتصادی جدا شده و وقت خود را برای مردم بگذارد، تاکید کرد: مردم کسی را می خواهند که سابقه درخشان به ویژه در مسائل مالی داشته باشند.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس در پایان خاطرنشان کرد: دو شهر تازه تاسیس استان فارس از جمله شهر خوزی در شهرستان مهر و شهر میانشهر در شهرستان فسا نیز طبق قانون، انتخابات آنان به صورت روستایی برگزار می شود.



تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1392, 13:56



» اخبار مرتبط:

  • مهلت بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تمدید شد
  • ردصلاحیت تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر شیراز
  • خبری که نتیجه انتخابات شورای شهر راشایدتغییردهد/خریدوفروش رای..
  • تازه ترین خبر ازشورای نگهبان / چندنفر تایید صلاحیت شدند
  • انتخابات شورای شهر مرکزیکی از استان هاتأیید نشد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟