مشروح اخبار


» کهگیلویه و بویراحمد با برنامه‌های متنوع میزبان هفته میراث فرهنگی است



رئیس روابط عمومی و سخنگوی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه میراث فرهنگی این استان در هفته میراث فرهنگی خبر داد.

خبرگزاری فارس: کهگیلویه و بویراحمد با برنامه‌های متنوع میزبان هفته میراث فرهنگی است

 

سید حمید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: به همین مناسبت نمایشگاه‌های مختلفی در مناطق استان برپا می‌شود.

این مسئول در اداره‌کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کلید این برنامه‌ها از حضور کارکنان میراث فرهنگی استان در مناطق مختلف در نماز سیاسی عبادی جمعه زده شد و مسئولان و رؤسای میراث فرهنگی از این تریبون به تبیین موضوعات مختلف در ارتباط با میراث فرهنگی خواهند پرداخت.

موسوی یکی از برنامه‌های مهم این هفته را برپایی شب فرهنگی هم در داخل استان و هم در تهران معرفی کرد و گفت: به مناسب این هفته، شب فرهنگی استان را در محل بافت قدیم شهر دهدشت و به مناسبت  افتتاح از کار ترمیم کاروانسرا و حمام این بافت در روز سه‌شنبه 31 اردیبهشت خواهیم داشت.

وی از حضور مسئولان استانی و به خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم خبر داد و گفت: این برنامه سه‌شنبه شب برگزار می‌شود و شبیه چنین برنامه‌ای را نیز در تهران خواهیم داشت.

سخنگوی میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از برگزاری شب فرهنگی استان در مجموعه کاخ سعدآباد تهران گفت و افزود: برنامه یاد شده در روز 29 اردیبهشت با حضور هنرمندان استانی و هنرنمایی آن‌ها برگزار می‌شود.

موسوی به دیگر برنامه‌های این هفته نیز اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی با حضور شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه، و برپایی نمایشگاه‌های عکس از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان را در همه شهرها خواهیم داشت.

این مسئول در اداره‌کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به همین منظور مسابقه نقاشی در پارک ساحلی یاسوج با موضوع میراث فرهنگی در بین خردسالان را خواهیم داشت که در پایان با اهدای جوایز از آن‌ها تقدیر می‌شود.

موسوی از بازدید رایگان موزه یاسوج در این هفته خبر داد و افزود: تجلیل از فعال‌ترین انجمن‌های میراث فرهنگی در دستور کار برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری قرار دارد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از برنامه‌های این هفته را تجلیل و تقدیر از قضات و دادستان‌هایی دانست که در راستای کمک به حفظ مواریث فرهنگی استان از خود اهتمام جدی در صدور آرا نشان داده‌اند و ادامه داد: از کلانتری‌های نمونه استان در این حوزه تقدیر می‌شود.

اهدای خون توسط کارکنان میراث فرهنگی استان و سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها توسط کارشناسان میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده این هفته بود که موسوی به آن‌ها اشاره کرد




تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1392, 04:29



» اخبار مرتبط:

  • رونمایی از 2 طرح میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در تهران
  • راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی گردشگری و میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرکز آموزشی و پژوهشی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
  • رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران منصوب شد
  • برگزاری آیین تعزیه خوانی سنتی سوق در شهر دهدشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟