مشروح اخبار


» پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال



راک نیوز ؛ در حالیکه قیمت مسکن سال گذشته با تکانه‌های شدید همراه شد و بازار را آشفته کرد امسال خبر از رکود معاملات است اما رییس کانون انبوه‌سازان این مساله را به انتخابات و توان خرید مردم نسبت می دهد.
شبکه ایران: در حالیکه قیمت مسکن سال گذشته با تکانه‌های شدید همراه شد و بازار را آشفته کرد امسال خبر از رکود معاملات است اما رییس کانون انبوه‌سازان این مساله را به انتخابات و توان خرید مردم نسبت می دهد.

در حالیکه قیمت مسکن سال گذشته با تکانه‌های شدید همراه شد و بازار را آشفته کرد امسال خبر از رکود معاملات است اما رییس کانون انبوه‌سازان این مساله را به انتخابات و توان خرید مردم نسبت می دهد.

به گزارش شبکه ایران، قیمت مسکن نیمه دوم سال گذشته با افزایش قیمت خود مصرف‌کنندگان را نگران کرد. بازار آشفته شد و قیمت ها از کنترل خارج.

با این حال آنگونه که از اوضاع و احوال بر می آید، امسال وضعیت متفاوتی در پیش است. از بنگاه‌های املاک خبر می رسد خرید و فروش و اجاره در رکود است.

به گفته دبیر کانون انبوه‌سازان دو عامل سایه خود را بر سر معاملات مسکن سنگین کرده است. «انتخابات ریاست جمهوری» اولین و اصلی‌ترین عاملی است که رکود بهاری را در بازار مسکن موجب شده است. روشن نبوده سیاست های دولت بعدی در قبال مسکن همه چیز را در رکود برده است.

مشخص نیست دولت‌اینده چه سیاستی را در قبال کنترل بازار مسکن اتخاذ خواهد کرد؟ آیا به سود مالکان خواهد بود یا به سود مصرف کنندگان، خریداران و مستاجران؟

البته این احتمال هم وجود دارد که تا زمانی که دولت آینده به صورت کامل زمام اداره کشور را در دست گیرد بازار مسکن از یادها برود و آشفتگی به آن بازگردد.

این عامل نقش اصلی را در رکود معاملات مسکن بازی کرده به گونه‌ای که بر اساس آمار مشاورین املاک، کمترین معامله قطعی در بهار امسال صورت گرفته است.

ایرج رهبر در گفتگو با «شبکه ایران» اظهار کرد: کاهش شدید قدرت خرید مسکن از سوی مردم عامل دیگری است که بعید به نظر می رسد امسال وضعیت آن متفاوت شود و رونق را از جانب مصرف کنندگان به بازار برگرداند.

رییس کانون انبوه‌سازان می گوید: در اثر تکانه شدید قیمت مسکن که سال گذشته رخ داد بسیاری از تقاضاها از این بازار خارج شدند چرا که توان خود را برای ورود و اثرگذاری بر معاملات از دست دادند. این وضعیت که تا امروز نیز ادامه داشته است بعید به نظر می رسد در ماه‌‌های آینده تفاوتی به خود ببیند.

به گفته وی، این مساله تقاضا را از جانب مصرف کنندگان به شدت کاهش داده است به گونه‌ای که اگر عامل قبلی به عرضه مرتبط می شد، عامل دوم به مصرف کننده مرتبط است و تمایلی از سوی آن ها برای خرید واحد جدید نیست.

رهبر گفت: حتی در بازار اجاره هم به دلیل صعود بیش از حد اجاره‌ها توان خرید مردم کاهش یافته و آن ها بیشتر سعی دارند در همان واحدهایی که الان ساکنند بمانند.

به گفته رهبر، به دلیل اینکه بسیاری از پروانه ‌های ساخت پیش از این اخذ شده اند بنابر این ساخت و ساز در جریان است اما این ساخت وسازها لزوما به فروش ملک منجر نمی شوند.

به گفته وی روند بازار در آینده به گونه‌ای نیست که اینگونه بماند چرا که جمعیت کشور خصوصا در تهران در هر حال نیازمند مسکن جدید است و اگر پاسخی از سوی دولت برای آن ها نباشد، ناگزیر وارد بازار مسکن شهری می شوند، چه گران باشد و چه ارزان.

رییس کانون انبوه سازان در ادامه با اشاره به طرح های مسکن مهر و نوسازی بافت های فرسوده گفت: این دو طرح در هر حال پاسخی به بخش های تقاضا داده اند اما کافی نیست و باید فکری برای ساخت و ساز‌ها در تهران صورت گیرد.

وی پیش بینی کرد: در مجموع امسال افزایش قیمت همانند سال‌ قبل صورت نخواهد داد حتی ممکن است در سطح کنونی باقی بماند.



تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1392, 01:20



» اخبار مرتبط:

  • شایعات بازار مسکن را تکان داد!
  • پیش‌بینی بازار مسکن در بهار ۹۲
  • الان خانه بخریم یا بعد از انتخابات؟
  • قیمت مسکن افزایش می یابد؟+جدول
  • آخرین قیمت اجاره‌بها در بازار مسکن
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟