مشروح اخبار


» راهبرد امام جواد (ع) گسترش فرهنگ ناب تشيع در جبهه سياسي و فرهنگي بود



موضع گيري هاي امام جواد (ع) در دو جبهه سياست و فرهنگ زمينه شفافيت بيشتر فرهنگ تشيع در برابر شبهه افكني هاي فرقه هايي از قبيل؛ زيديه، واقفيه و غلات مجسمه را فراهم کرد.


مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر در سخناني به مناسبت فرا رسيدن ولادت امام جواد (ع) گفت: راهبرد امام جواد (ع) گسترش فرهنگ ناب تشيع در جبهه سياسي و فرهنگي بود.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر، حجت الاسلام سيدنورالله موسوي نيا در سخناني به مناسبت فرا رسيدن ولادت امام جواد (ع) با اشاره به جايگاه سياسي و فرهنگي امام جواد (ع) گفت: موضع گيري هاي امام جواد (ع) در دو جبهه سياست و فرهنگ زمينه شفافيت بيشتر فرهنگ تشيع در برابر شبهه افكني هاي فرقه هايي از قبيل؛ زيديه، واقفيه و غلات مجسمه را فراهم کرد.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر با اشاره به زندگي پربار امام جواد (ع) اظهار داشت: ايشان در دوران زندگي پربار اما كوتاه خويش ارتباط با مردم را در شرايط مختلف حفظ كرد و در تثبيت کرامت اهل بيت از طريق بخشش به فقرا و مساكين کوشش کرد.

وي با اشاره به بهره مندي ايشان از علم لدني اضافه کرد: امام جواد (ع) با داشتن سن كم ضمن شركت در جلسات مناظره هاي دانشمندان آن دوران، ميزان برخورداري خويش از علم لدني را كه مختص انبياء و معصومين است در معرض ديد همگان قرار داد.

حجت الاسلام موسوي نيا ادامه داد: امام جواد (ع) در راستاي گسترش فرهنگ ناب تشيع و به منظور نفوذ نيروهاي شيعي در ساختار حكومتي بني عباس براي ياري شيعيان مبادرت به اعزام كارگزاراني به مناطق مختلف قلمرو عباسيان کرد.

مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر 29 ارديبهشت 92 در جمع کارکنان افزود: دستيابي به مقام محبوب شدن در درگاه الهي مستلزم اطاعت از چهارده معصوم است و هر کس خواستار رسيدن به اين قله افتخار است بايد با پيمودن اين راه که در برگيرنده محبت و اطاعت است، به هدف خود برسد.



تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1392, 18:41



» اخبار مرتبط:

  • امام جواد (ع) در صفات زيباي اسلامي سرآمد خوبان همه دوران هاست
  • 22 بهمن سرفصل نويني در تاريخ سياسي ايران اسلامي است
  • نشست مديرکل تبليغات اسلامي با معاون سياسي امنيتي استاندار بوشهر
  • تدوين راهبرد فرهنگي ويژه جوانان عامل پويايي جامعه است
  • رسالت اصلي حضرت زينب (س)
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟