مشروح اخبار


» متن سخنرانی تنها کهگیلویه وبویراحمدی حادثه 7تیر +نصویر



دربخشی از این سخنرانی آمده:به مسؤولین اجرائی بخصوص وزرای محترم نیرو و جهاد سازندگی تذکر داده می شود که در جهت تهیه طرح ایجاد سد بر رودخانه های استان منجمله مارون در کلات کهکیلویه ، بشار ، یاسوج ، دوک خیرآباد ،زهره و پشتکوه باشت و سایر رودخانه های استان تسریع نمایند. برنامه ریزی برای

  راک نیوز؛ متن یکی از سخنرانی های حاج بهرام تاج گردون بازمانده حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۷۰/۹/۲۷بدین شرح است :                                                                                                                                                                                                                               alt

 


بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت برادر تندگویان وزیر نفت را تسلیت می گویم و پیروزی ملت شریف ایران را به مناسبت متجاوز شناخته شدن دولت عراق در جنگ تحمیلی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نماینگان محترم استحضار دارند حدود ۲ سال است که در استان محرم کهکیلویه و بویر احمد وقوع زلزله مکرراً حادث میشود و خسارت زیادی به بار آورده که علی رغم تلاش مسؤولین متأسفانه نارسائی و مشکلات کاملاً حل نشده و مردم نیاز شدید به کمک رسانی دارند.

هفته قبل نیز وقوع سیل حادث گردید که ضایعات سیل ویرانگر در این استان محروم با تلفات جانی و خسارت مالی فراوان به مردم عشایر و تخریب بی سابقه جادها و پل های ارتباطی همراه بوده و زایدالوصف و غیر قابل توصیف است. این جانگداز را به خانواده هائی که عزیزان خود را در این فاجعه از دست داده اند تسلیت می گویم از زحمات و تلاش برادر ارجمند آقای مهندس صوفی استاندار و مسؤولین ستاد سیل همه دست اندر کاران اجرائی استان که دلسوزانه به یاری مردم شتافتند تشکر می نمایم. امکانات محدود و ناچیز استان جوابگوی آن همه ضایعات و خسارات نبوده و کفاف کمک رسانی به مردم را نمیدهد و متأسفانه به علت قطع ارتباط همچنان کمبود سوخت و آذوقه محسوس و مشهود است.
از ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم جمهوری و وزیر محترم کشور و ستاد حوادث غیر متقربه می خواهیم به این مهم توجه خاص نمایند.
از هیأت محترم دولت بخاطر تخصیص اعتبار یک میلیارد ریال به مناطق سیل زده کشور میشود بدیهی است این مبلغ نمیتواند تأثیر چندانیدر جبران خسارت وارده داشته باشد.

از ریاست محترم جمهوری به لحاظ قول مساعدی که در تأمین اعتبار طرح کلان به منظور مهار کردن و بهره گیری مطلوب از آبهای استان داده اند صمیمانه سپاسگزارم. .

به مسؤولین اجرائی بخصوص وزرای محترم نیرو و جهاد سازندگی تذکر داده می شود که در جهت تهیه طرح ایجاد سد بر رودخانه های استان منجمله مارون در کلات کهکیلویه ، بشار ، یاسوج، دوک خیرآباد ،زهره و پشتکوه باشت و سایر رودخانه های استان تسریع نمایند. برنامه ریزی برای مهار کردن آبهای استان و ایجاد سیل بند ، احداث پل و جاده های کمربندی در شهرهائی که در معرض خطر سیل می باشد ، می توان از خسارات سالانه ناشی از سیل جلوگیری نماید. قطع صدا سیما در بسیاری از مناطق استان و هم چنین قطع خطوط ارتباطی مخابرات نگرانی مردم را زیادتر نموده است.

از شرکت ملی نفت گچساران انتظار میرفت که بیش از همه نهادها و ارگان به یاری عزیزانی که در محاصره سیل بوده اند بشتابد. از وزیر محترم نفت میخواهم که به مسؤولین منطقه تذکرات لازم را بدهند.

به سازمان امور عشایری تذکر داده می شود که نسبت به تأمین جو و علوفه دامی عشایر همت گمارند. از تلاش مسؤولین امور عشایری و جهادسازندگی استان در کمک رسانی به مردم قدردانی می شود. در پایان از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا دارد در برسی بودجه سال ۷۱ با این معضل مهم اجتماعی عنایت خاص داشته و برای استان محروم و سیل خیر کشور اعتبار بیشتری منظور نمایند.

منبع: آوای زاگرس



تاریخ انتشار : 8 تیر 1392, 01:23



» اخبار مرتبط:

  • نمانیده گچساران و باشت از مناطق سیل زده این شهرستان بازدید کرد
  • سد راین قبل از افتتاح شکست
  • تعطیلی با باران آمد/مدارس گچساران تعطیل شد
  • استانداری که راننده لودر شد!
  • تعطيلي مدارس در برخي مناطق کهگيلويه و بويراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟