مشروح اخبار


» هیئت نظارت بر سر دوراهی تایید یا ابطال انتخابات شورای شهر بوشهر



هیئت نظارت استان بوشهر بر سر دوراهی تایید یا ابطال انتخابات شورای شهر بوشهر قرار گرفته است.

به گزارش راک نیوز، بعد از گذشت دو هفته از برگزاری انتخابات شورای شهر بوشهر هنوز بحث های زیادی بر سر بروز تخلف در این انتخابات مطرح است و از سوی 51 نفر از کاندیداهای شورای شهر بوشهر طومار اعتراض آمیزی مبنی بر بروز تخلفات هجده گانه در این انتخابات به هیئت نظارت استان بوشهر نوشته شده است، اکنون هیئت نظارت استان بوشهر بر سر دو راهی تایید یا ابطال انتخابات شورای شهر بوشهر قرار گرفته است.

این در حالی است که تعدادی از کاندیداهای معترض در جلسه ای با رئیس هیئت نظارت استان ضمن گلایه از بی توجهی فرمانداری بوشهر به اعتراض آنان، مستندات خود مبنی بر تخلف گسترده در انتخابات شورای شهر بوشهر را ارائه داده و خواستار بررسی این تخلفات و بازشماری تعدادی از صندوق هایی که آرای برخی از کاندیداها در آنها غیر واقعی است، شده اند.

به نوشته نسیم جنوب؛ بر اساس ماده 56 قانون شوراها، کاندیداهای معترض می توانند شکایات خود را به هیئت نظارت استان ارسال و هیئت مذکور ظرف مدت 15 روز نظر خود را اعلام می دارد. همچنین بر اساس ماده 58 قانون شوراها، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر توقف یا ابطال انتخابات یک یا چند شعبه اخذ رای که در سرنوشت انتخابات موثر باشد به پیشنهاد هیئت نظارت استان و تایید هیئت مرکزی نظارت خواهد بود.

قبل از این خسروی فرماندار شهرستان بوشهر در مقابل اعتراضات کاندیداهای انتخابات شورای شهر بوشهر اظهار داشته بود: ما همه صندوق‌ها را به صورت تک به تک بررسی کرده‌ایم و با هیئت نظارت و هیئت اجرایی و نمایندگان فرماندار و بازرسان نیز صحبت کرده‌ایم و در هیچ‌یک، مورد خاصی از تخلف گزارش نشده است.(جنوبنیوز)



تاریخ انتشار : 11 تیر 1392, 01:02



» اخبار مرتبط:

  • صحت انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز تایید شد
  • مهلت بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تمدید شد
  • امکان تغییر و جابجایی دراعضای شورای شهر بوشهر/ابطال انتخابات....
  • انتخابات شورای شهر مرکزیکی از استان هاتأیید نشد
  • انتخابات شورای شهر بوشهر تایید شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟