مشروح اخبار


» تلاش نماینده بویراحمد برای داشتن «سلاح کمری»!



افشای طرحی که اخیراً توسط ۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی تهیه شده با حواشی و انتقادات زیادی روبرو بوده و بهت و تعجب بسیاری از مردم را برانگیخته است.

ماجرا از این قرار است که روز یکشنبه ۱۶‌ تیرماه در صحن علنی مجلس خبری منتشر شد که ۲۶ نماینده مجلس طرحی را تهیه کرده‌اند و به دنبال تصویب آن هستند که امتیازات ویژه‌ای به نمایندگان مجلس حتی پس از اتمام دوران نمایندگی‌شان نیز قائل خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که در صورت تصویب آن مجلسی‌ها مادام‌العمر شهروندان عادی نخواهند بود و یک سر و گردن از بقیه افراد جامعه بالاتر و از نشان ویژه‌ای برخوردار خواهند شد!


افشای طرحی که اخیراً توسط ۲۶ نماینده مجلس شورای اسلامی تهیه شده با حواشی و انتقادات زیادی روبرو بوده و بهت و تعجب بسیاری از مردم را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛  ماجرا از این قرار است که روز یکشنبه ۱۶‌ تیرماه در صحن علنی مجلس خبری منتشر شد که ۲۶ نماینده مجلس طرحی را تهیه کرده‌اند و به دنبال تصویب آن هستند که امتیازات ویژه‌ای به نمایندگان مجلس حتی پس از اتمام دوران نمایندگی‌شان نیز قائل خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که در صورت تصویب آن مجلسی‌ها مادام‌العمر شهروندان عادی نخواهند بود و یک سر و گردن از بقیه افراد جامعه بالاتر و از نشان ویژه‌ای برخوردار خواهند شد!

«پاسپورت سیاسی» «مجوز حمل سلاح کمری» و همچنان «مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک» تنها مختصری از امتیازاتی است که برخی نمایندگان مجلس این روزها وقتشان را برای جمع آوری رأی و طرح آن در صحن علنی مجلس صرف نموده‌اند.

در میان ۲۶ نماینده‌ای که پای این طرح جنجالی را امضا کرده‌اند و به دنبال امتیازات ویژه برای خود حتی پس از اتمام دوران نمایندگی مجلس هستند نام  "غلام محمد زارعی " نماینده بویراحمد ودنا  و دو نماینده‌ از استان فارس هم وجود دارد.

 

«محمد سقایی» نماینده استهبان و نیریز و «نوذر شفیعی» نماینده ممسنی نمایندگانی از استان فارس هستند که امضای آنان در زیر طرح جتجالی اختصاص امتیازات ویژه و مادام‌العمر برای نمایندگان به چشم می‌خورد.

به هرحال باید منتظر بود و نظر نهایی نمایندگان مجلس را در خصوص این طرح در روزهای آینده دید اما روزهای پایانی کار مجلس هشتم نیز شاهد مطرح شدن طرح مشابهی از سوی نمایندگان بودیم که بار دیگر بحث بر سر «دریافت حقوق مادام العمر نمایندگان مجلس» به وجود آمد و طی آن قرار بود که مجلسی‌ها بعد از پایان دوران ۴ ساله شان نیز تا پایان عمر خویش حقوقی را که در دوران حضور در مجلس دریافت می‌کردند را دریافت کنند اما این طرح با مخالفت جمعی از نمایندگان مجلس اجرا نشد.

فارغ از امتیازات درخواستی نمایندگان در این طرح، مسلماً استمرار حقوق مکتسبه نمایندگان خلاف اصل منع تبعیض ناروا (بند ۹ اصل سوم قانون اساسی) و اصل کلی حقوق منع دارا‌ شدن غیرعادلانه و سند چشم‌انداز ۲۰ساله جمهوری‌ اسلامی ایران مبنی بر عدالت اجتماعی و فرصت‌های برابر است.

 



تاریخ انتشار : 21 تیر 1392, 00:32



» اخبار مرتبط:

  • درخواست عجیب نماینده" بویراحمد" و "نماینده ممسنی "!
  • تاجگردون نامزد عضویت در کمیسیون تولید ملی شد
  • ماجرای نامه هائی که چشم بسته در مجلس امضا شده است
  • مراسم تحلیف نماینده جدید استان کهگیلویه و بویراحمددر چهاردهمین اجلاسیه خبرگان رهبری برگزار شد.
  • خبر خوب یابد برای بعضی ها/درخواست 70نماینده برای بازگشت وزارت...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟