مشروح اخبار


» در اوج ناباوری! / اولین محصول پتروشیمی دهدشت روانه بازار شد



 سال 1386 آقای باهنر نماینده وقت مجلس بهمراه " نجابت نیا " مدیرعامل وقت پتروشیمی کشور و مسوولان سابق استانی و شهرستانی کلنگ پروژه پتروشیمی دهدشت را در دشت " کلاچو " به زمین زدند و قول دادند هزار روزه این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد. صدها..

 سال 1386 آقای باهنر نماینده وقت مجلس بهمراه " نجابت نیا " مدیرعامل وقت پتروشیمی کشور و مسوولان سابق استانی و شهرستانی کلنگ پروژه پتروشیمی دهدشت را در دشت " کلاچو " به زمین زدند و قول دادند هزار روزه این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.
قرار بود مجتمع پتروشیمی دهدشت در یک شهرک صنعتی و با نقش محوری احداث و تامین کننده مواد واحدهای پایین دستی منطقه احداث شود. مدیرعامل پتروشیمی کشور، وعده داده بود پتروشیمی های گچساران و دهدشت سال 94 به بهره برداری برسد.
و اما آذر ماه 1390 دکتر محمود احمدی نژاد در سفر خود به استان گفت: مصمم هستیم تا پایان دولت دهم همه وعده های خود را عملیاتی کرده و در خدمت مردم قرار دهیم و همه مردم بدانند که این دولت تا آخر و با افتخار در کنار مردم خواهد بود!
هفت سال پیش پتروشیمی های دهدشت و گچساران کلنگ زنی شدند. وجود من...ابع عظیم نفت گاز، خطوط انتقال انرژی و سایر پتانسیلهای موجود در استان چشم انداز مثبتی را نشان می داد اما با وجود هزینه های فراوان، عملکرد این دو پروژه همان اقدامات سالهای 85و86 است و این دو پروژه هم چنان چشم انتظار گامی مثبت هستند .
در سال 85 تبلیغات عظیمی در استان برای این دو پروژه ایجاد شد و شور شوقی در دل جوانان جویای کارپدید آورد. پیگیری های خوب و اقدامات تاثیر گذار اولیه نوید بخش بود. اما با فروکش کردن آن همه سر وصدا وبا تغییر استاندار وقت ،تا کنون فقط شاهد جلسات متعددی در سالن جلسات ادارات، بویژه استانداری بوده ایم.در همین نزدیکیها ،فقط 5 کیلومتر از مرز استان خارج شویم پتروشیمی لردگان(فلارد)یکسال بعد ازپتروشیمی های استان ما کلنگ خورد و الان بیش از نصف راه را پیموده است.
و اما تحقق پیش بینی نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس: پیاز می کاشتند بهتر از پتروشیمی دهدشت بود!
نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی و چرام در مجلس پیش از این گفته بود: آقایانی آمدند و کلنگی در دشت " کلاچو " دهدشت کهگیلویه با نام پتروشیمی دهدشت برزمین زدند و عکس یادگاری گرفتند و چه چه و به به گفتند و قول دادند که هزار روزه آن را به مردم تحویل می دهند اما همین که از " کلاچو " بیرون زدند همه چیز یادشان رفت.
" حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری از عملکرد مسوولان وقت کلنگ زنی پتروشیمی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه انتقاد و اظهار داشت: آقایانی که آن وقت کلنگ زدند و عکس یادگاری گرفتند حالا بیایند و بگویند چرا هزار روزه این پروژه را تحویل ندادند؟!
بزرگواری تاکید کرد اگر از آن زمان تاکنون اجازه کاشت صیفی جات بویژه " پیاز " و " هندوانه " داده می شد بازده اقتصادی بهتری از پتروشیمی داشت.
با کمال ناباوری خبردار شدیم که همین زمینها توسط نیروهای طرح پتروشیمی زیر بار کاشت هندوانه رفته است و هم اکنون در حال برداشت هندوانه هستند! علی رغم اعتراض مردم و شکایت های پی در پی سرنوشت سرمایه های برباد رفته مردم معلوم نیست. همچنین مشخص نشده است که سرمایه حاصل از این کشت به جیب چه کسانی خواهد رفت.

alt


اگرچه آرزوی تولیدات پتروشیمی برای مردمان این خطئه شاید دست یافتنی نباشد،اما بزودی هندوانه های خط خطی زمین هایی پتروشیمی  در روزهای اینده  بعنوان اولین محصول در بازار
دور از دسترس نباشد!! 
پریسا کاظمی- خبرنگار راک نیوز ،کهگیلویه



تاریخ انتشار : 24 تیر 1392, 23:34



» اخبار مرتبط:

  • بزرگواری گفت :پتروشیمی دهدشت 2 درصدپیشرفت فیزیکی دارد
  • بزرگواری از بی‌نتیجه بودن تلاش چندین ساله خود خبر داد
  • پیگیری مشکلات پتروشیمی دهدشت توسط استاندار !
  • واگذاري 20 درصد سهام پتروشيمي گچساران به بخش خصوصي
  • ک
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟