مشروح اخبار


» مگر گاوها آب رفته‌اند که دیگر شیر نیست؟



اسفندیاری مدیرعامل لبنیات پاک گفت: ما سال قبل 400 میلیارد تومان فروش داشتیم که حداقل باید 20 میلیارد تومان سود می‌کردیم اما 5 میلیارد هم ضرر کردیم. اگر مشکل حل نشود تا 6 ماه دیگر بیشتر روی پا نخواهیم بود.

به گزارش راک نیوز، به دنبال افزایش غیرمنطقی برخی کالاها و محصولات در سطح بازار طی هفته‌های اخیر، مسئولان نظارتی و بازرسی استان تهران، تصمیم گرفتند در اقدامی ضربتی برخورد با افزایش قیمت‌ محصولات لبنی را در دستور کار قرار دهند.
مژدهی‌پور گفت: قبل از عید قرار بود با کنترل بازار، بررسی شود که با افزایش‌ها نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده مورد اجحاف قرار نگیرند و با آنالیز قیمت‌ها، قیمت شیر 630 تومان پیش‌بینی شد که همه دست‌اندرکاران از نماینده تولیدکننده تا نماینده مصرف‌کننده همه در جلسه موردنظر حضور داشتند. اما متأسفانه این قیمت‌گذاری فقط در همان جلسه و در قالب یک‌ تفاهم بود و در عمل رعایت نشده است.
معاون وزیر دادگستری ادامه داد: اگر این دوستان به این نتیجه رسیدند که افزایش قیمت لازم است باید از طریق مسیر قانونی وارد می‌شدند. سازمان تعزیرات به عنوان متولی برخورد با تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی ورود پیدا خواهد کرد.
مژدهی‌پور تأکید کرد: از نظر ما قیمت‌ها تعیین شد و تا زمانی که توسط مرجع مجاز تغییر نکند، ‌تولیدکننده و عرضه‌کننده باید از آن تبعیت کنند. متولی امر افزایش قیمت‌ها سازمان حمایت است که در صورت لزوم با توجه به اختیارات و برآورد هزینه‌ها افزایش قیمت را اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: قبل از عید هم قیمت نهاده‌ها و هم هزینه تولید در نظر گرفته شد اما باید دید چه شد که فضایی ایجاد شد که ناهماهنگی در سطح بازار درباره قیمت لبنیات به وجود آمد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: این روزها شاهد اعتراضات مردم درباره افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها هستیم و به همین دلیل به این مجموعه آمدیم تا علت و توجیه این افزایش قیمت را پیدا کنیم.



تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1391, 09:00



» اخبار مرتبط:

  • بازدید سرزده مژدهی پوراز کارخانجات لبنی برای بررسی علت افزایش قیمت
  • نمی‌توانم فراتر از قانون عمل کنم/ مجلس قوانین مبارزه با گرانفروشی را بازنگری کند
  • نرخ لبنیات از هفته آینده....
  • پراید 12 میلیون می‌شود؟
  • لپ تاپ باز هم گران تر شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟