مشروح اخبار


» قبرستانی که منشاء اختلاف بین مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باعلوم پزشکی استان شد



عصر روز شنبه نشست اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی این استان برگزار شد.

در این نشست همان‌گونه که انتظار می‌رفت مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد باب سخن را در مورد اختلافات این دستگاه با علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گشود.


راک نیوز :عصر روز شنبه نشست اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی این استان برگزار شد.

در این نشست همان‌گونه که انتظار می‌رفت مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد باب سخن را در مورد اختلافات این دستگاه با علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گشود.

در چند وقت اخیر و به خصوص در نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش‌هایی توسط مسئولان دانشگاه مبنی بر وضعیت بد بهداشتی در اماکن گردشگری این استان بیان می‌شد که البته مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان این گزارش‌ها را هرگز بی‌جواب نمی‌گذاشت و شعله تنش‌ها در حضور حتی استاندار زیاد می‌شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست‌ها همواره به لزوم واکاوی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اشاره می‌کرد و معتقد بود؛ بهتر است که دانشگاه به جای ارائه گزارش در این خصوص به وظایف اصلی خود که آن‌ها را فراموش کرده، بپردازد.

واعظی‌زاده در این نشست بیشتر وقت خود را به این موضوع اختصاص داد و گفت: همه استان به چند مکان گردشگری ختم نمی‌شود که آقایان تنها بر روی آن مانور می‌دهند.

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شخصاً در روزهای تعطیل که پنج‌شنبه هم به آن اضافه شده به اماکن گردشگری سرکشی می‌کنم، تصریح کرد: هیچ‌گاه از سلامت مردم در این اماکن غافل نمی‌شویم، اما گزارش‌های یک طرفه را هم نمی‌پذیریم.

در این نشست آنگونه که از فحوای کلام مدیرکل گردشگری این استان مشهود بود، وی برخی از این گزارش‌ها را مغرضانه تلقی ‌کرد و در ادامه اذعان داشت: برای نمونه در محلی که می‌خواستند کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی دایر کنند به یک قبرستان به نام تاج امیر برخورد کردند که لازم بود وقتی به زیست انسانی و یا سفالی می‌رسیدند براساس قانون میراث فرهنگی را در جریان امور قرار می‌دادند.

واعظی‌زاده که معلوم بود برخی از اختلافات آن‌ها با علوم پزشکی از همین قبرستان تاج امیر نشأت می‌گرفت، عنوان کرد: چه اشکالی داشت که دانشگاه علوم پزشکی در آن محل علاوه بر کتابخانه، یک موزه نیز دایر می‌کرد و به میراث فرهنگی احترام می‌گذاشت.

این مسئول با بیان اینکه ماندن در یک منصب و مقام را به هر قیمتی به رعایت قانون و خدمت صادقانه ترجیح نمی‌دهم، یادآور شد: امیدواریم وقتی نقدی می‌شود در آن رعایت انصاف شود و همه دستگاه‌ها با تعامل سازنده در کنار یکدیگر خدمت کنند./



تاریخ انتشار : 6 مرداد 1392, 05:52



» اخبار مرتبط:

  • راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی گردشگری و میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرکز آموزشی و پژوهشی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
  • رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران منصوب شد
  • ‌کشف 12 گور تاريخي در قبرستان تاج امير ياسوج
  • جابجایی در میراث فرهنگی/ مدیرکل استان به همدان رفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود