مشروح اخبار


» تعیین نحوه انتصاب رئیس حفاظت گمرک



مجلس مصوب کرد رئیس حفاظت گمرک‌های کشور به پیشنهاد رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران پس از تایید فرمانده نیروی انتظامی و با حکم ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌شود.  
به گزارش پایگاه خبری راک نیوز به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلام ی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه پارلمان و در ادامه بررسی لایحه اعاده شده مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شورای نگهبان، مواد 28،29،30،31 و 32 این لایحه را با اصلاحاتی به منظور تامین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس هر کس در اسناد مثبته گمرکی اعم از کتبی یا دیجیتالی، مهر و موم یا پلمپ گمرکی و سایر اسناد از قبیل اسناد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،وزارت بهداشت، ثبت سفارش و سایر مجوزهای مورد نیاز صادرات و واردات، شناسه کالا و رهگیری، مرتکب جعل شود و یا با علم به جعلی بودن، آنها را مورد استفاده قرار دهد، حسب مورد علاوه بر مجازات حبس مذکور در قانون مجازات سلامی به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر ارزش کالای موضوع اسناد مجعول محکوم می شود.

وکلای ملت مواد 29، 30 و 31 این لایحه را با اصلاح عبارتی به تصویب رساندند تا نظر شورای نگهبان درباره این مواد تامین و ایرادات آن برطرف شود.

مجلسی‌ها در ماده 32 مصوب کردند به موجب این قانون، حفاظت گمرک‌های کشور زیر نظر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت اماکن گمرکی و کالاهای موجود در آن و امور اجرایی مبارزه با قاچاق در محدوده آن اماکن با اخذ مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح، تشکیل و ماموران آن در حدود وظایف و با شرایط مذکور در قانون آیین دادرسی کیفری، ضابط خاص قضایی محسوب می‌شوند.

طبق تبصره این ماده، رئیس حفاظت گمرک‌های کشور به پیشنهاد رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران پس از تایید فرمانده نیروی انتظامی و با حکم ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌شود.



تاریخ انتشار : 4 شهریور 1392, 14:30



» اخبار مرتبط:

  • گمرک در نوع کالای ورودی به کشور دخالتی ندارد
  • مهلت 3 روزه استانداری به گمرک کهگیلویه و بویراحمد/مهلتی که به تعطیلی گمرک می انجامد!
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • واکنش مسعود کرباسیان به حاشیه سازی علیه گمرک/پرونده‌های فساد در گمرک مربوط به دولت قبل است
  • بحث قاچاق از طریق گمرک در حد شوخی است /ثابت کند کدام کالای قاچاقی از گمرک وارد شده است.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود