مشروح اخبار


» درخشش خانواده سوارکار گچسارانی درمسابقات فرهنگی ورزشی عشایر جنوب



جشنواره فرهنگی ورزشی عشایرکشور به میزبانی شهرستان اقلید استان فارس در رشته کشتی، تیراندازی و سوارکاری با شرکت 10 استان برگزار شده بود
به گزارش خبرنگار..

در مسابقات فرهنگی و ورزشی عشایرکشور خانواده سوارکار گچسارانی قهرمان مسابقات اسب سواری کشور شد.

به گزارش راک نیوز؛  جشنواره فرهنگی ورزشی عشایرکشور به میزبانی شهرستان اقلید استان فارس در رشته کشتی، تیراندازی و سوارکاری با شرکت 10 استان برگزار شده بود.

رحمان قربانی پدر این خانواده در رده آقایان با دو اسب نژاد عرب با نام شاپور و اسب نژاد دره شوری به عنوان شهپر به همراه فززند خود" بنامین قربانی" شرکت کرده بود.

این پدر و پسر توانستند با پست سر گذاشتن حریفان مقام اول و سوم این دوره از مسابقات را کسب کنند.

alt 

دختر این سوار کارگچسارانی هم نام "فائزه قربانی" در رده بانوان در این مسابقات شرکت کرده بود و توانست با اسب شاهپور در جایگاه اول سوارکاری بخش بانوان قرار گیرد.

رحمان قربانی پدر این خانواده به خبرنگار مهر گفت: یکی از مزایای جشنواره فرهنگی  ورزشی عشایر کشور سطح بالای برگزاری این مسابقات بوده اما پیست برگزاری مسابقات اسب سواری از
کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده است

وی بیان داشت: علاقه بسیار زیاد فرزندان خود به رشته اسب سواری حاصل تمرینات مداوم با اسب و نگهداری از انواع گونه های اسب بوده است.

وی افزود: در صورتیکه مسئولان ورزش استان حمایت های خود را از این رشته ورزشی بیشتر کنند شاهد معرفی تعداد بیشتری از استعدادهای اسب سواری استان و شهرستان گچساران به کشور خواهیم بود.

قربانی نبود یک پیست استاندارد اسب سواری در استان را یکی از مهمترین معضلات این ورزش در این استان عشایری عنوان کرد و گفت: با افزایش تعداد باشگاه های آموزش سوارکاری و برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی با آمادگی بیشتری می توان در این مسابقات شرکت کرد.

این عضو هیئت سوارکاری گچساران همچنین از برگزاری کورس تابستانه اسب دوانی در شهرستان نورآباد  ممسنی خبرداد و اظهارداشت: کورس پائیزه اسب دوانی استان نیز به میزبانی یاسوج برگزار خواهد شد.

قربانی بیان داشت: شهرستان گچساران در 22 بهمن سال جاری میزبان کورس زمستانه اسب دوانی استان کهگیلویه وبویراحمد است که امیدوارم مسئولین تا آن زمان زیرساخت های تاسیس یک پیست استاندارد اسب دوانی را فراهم سازند.

 



تاریخ انتشار : 8 شهریور 1392, 21:52



» اخبار مرتبط:

  • سواران ممسنی در مسابقات گچساران خوش درخشیدند
  • مسابقات اسب‌دوانی یاسوج + حواشی و تصاویر
  • سوارکاران عشایر با افتخاربرگشتند/کسب 2 مقام کشوری
  • مخالفت امام جمعه دهدشت با اسب سواری خانم ها/کاردست خبرنگارشبکه دنا داد!
  • سوار کار بویراحمدی قهرمان کشور شد.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟