مشروح اخبار


» قهرمانان بی‌پروا؛ گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در شرکت نفت گچساران از دریچه دوربین راک‌نیوز



شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۹، هفتم مهرماه را به نام روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری کرد، در واقع این روز بهانه‌ای است تا یاد انسان‌هایی را که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می‌گذرند گرامی داریم؛ آتش‌نشانان، این نجات‌دهندگان در شغل خود با سختی‌ها و خطرهای بسیاری روبه‌رو هستند و خطر ماهیت این حرفه است. شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان به‌ویژه آتش‌نشانان صنعت نفت در آیینی اقدام به برگزاری تمرین در شرایط اضطراری نمود.


گفتنی است واحدهای ایمنی و آتش‌نشانی در صنعت نفت قدمتی بیش از صد سال دارند و در سال‌های اخیر نیز به ‌عنوان بخشی از سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) در مسیر توسعه به بلوغ مناسبی رسیده‌اند.
رئیس اداره ایمنی و بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این مانور عنوان کرد: هم اکنون تمامی تاسیسات نفتی عملیاتی این شرکت مجهز به ایستگاه آتش‌نشانی است و کار خدمات‌رسانی به تاسیسات نفتی این شهرستان را انجام می‌دهد.
شهباز صفری عنوان کرد: آخرین ایستگاه آتش‌نشانی شهریورماه سال جاری در تاسیسات نفتی عملیاتی بی‌‎بی‌حکیمه ۱ گچساران با اعتباری بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال افتتاح شد.
وی توضیح داد: این شرکت همچنن علاوه بر انجام مأموریت‌های محوله به‌صورت شبانه‌روزی هنگام بروز حادثه به مردم شهرستان گچساران و شهرهای پیرامون تاسیسات نفتی خدمات ارائه می‌دهند.
صفری به نقش ویژه اداره ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: بدون تردید کارکنان این اداره خط مقدم پیشگیری از حوادث صنعت نفت هستند و باید بدانیم هر لحظه‌ از زندگی آتش‌نشانان پر از فداکاری، ایثار و جهاد است.
گفتنی است شرکت نفت و گاز گچساران در گسترده جغرافیایی چهار استان خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد و دارای ۵۹ کارخانه بزرگ صنعتی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله دارد.

 



تاریخ انتشار : امروز, 11:41



» اخبار مرتبط:

  • همزمان با هفته دولت؛ افتتاح ایستگاه آتشنشانی در تاسیسات نفتی گچساران
  • 622 روزِ بدون حادثه در شرکت نفت و گاز گچساران
  • درپی حادثه نرگسی گچساران :دو سرپرست کارخانه بهره برداری این تاسیسات نفتی، برکنار شدند
  • نجات هفت نفر از کارکنان شرکت نفت گچساران در کوه‌های گناوه
  • رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران: شناسایی نقاط مستعد خوردگی تاسیسات نفتی را ایمن می کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟