مشروح اخبار


» ماجرای قرص‌های سرماخوردگی کشنده چیست؟



در پی انتشار پیامک‌هایی در خوزستان مبنی بر وجود قرص سرماخوردگی حاوی باکلوفن که منجر به مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز وقوع چنین اتفاقی را تکذیب و بر شایعه بودن این پیامک‌ها تاکید کرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر حسین برزگر، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تکذیب به کما رفتن تعدادی از هموطنان خوزستانی، خاطرنشان کرد: طبق استعلامی که از تمامی بیمارستان‌های استان و سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته تا این لحظه هیچ موردی مبنی بر صحت وجود چنین قرصی و یا حتی مرگ و به کما رفتن افراد مشاهده نشده است.

 

وی با تاکید بر این‌که هیچ فرآورده سرماخوردگی حاوی باکلوفن وجود ندارد، تصریح کرد: مصرف داروی باکلوفن که به عنوان شل کننده عضله کاربرد دارد چنین عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

 

برزگر با بیان این‌که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مربوطه با افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، برخورد خواهند کرد، افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تکذیب این شایعه از مردم شریف می‌خواهد هرگونه اطلاعات در زمینه محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی و یا ارگان‌های ذیصلاح، دریافت و به شایعات این چنینی توجه نکنند.




تاریخ انتشار : 7 مهر 1392, 11:09



» اخبار مرتبط:

  • سهمیه دارویی سه داروخانه در کهگیلویه و بویراحمد قطع شد
  • سه انتصاب جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان
  • دگزامتازون، مترونیدازول و استامینوفن کدئین بیشترین داروهای مصرفی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرگ با پنی‌سیلین چینی
  • سوغات حجاج تقلبی ازآب درآمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟