مشروح اخبار


» قطار شهری شیراز کی افتتاح میشود!



احمدرضا نقیب‌زاده عصر امروز در دهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: بودجه شهرداری باید به عنوان بسترساز و حمایت بخش خصوصی صرف شود،وی در این زمینه قطار شهری شیراز...

به گزارش راک نیوز؛ احمدرضا نقیب‌زاده عصر امروز در دهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: بودجه شهرداری باید به عنوان بسترساز و حمایت بخش خصوصی صرف شود، نه اینکه تامین‌کننده تمام هزینه‌های شهری باشد.

وی در این زمینه قطار شهری شیراز را مثال زد و افزود: احداث خط یک این پروژه بیش از 11 سال است که آغاز شده و هنوز فاز یک آن به پایان نرسیده و بهره‌برداری پنج خط دیگر به طول 50 کیلومتر با اتکای صرف به منابع شهرداری بیش از 100 سال طول می‌کشد.

نقیب‌زاده ادامه داد: امروزه تامین منابع مالی برای توسعه شهر اصلی‌ترین بحث مدیریت شهری است.

وی اضافه کرد: در تبیین وضعیت آینده شیراز اگر با روند موجود بخواهیم توسعه شهر را دنبال کنیم آنچه در پایان چهار سال آینده اتفاق می‌افتد مشابه سال‌های گذشته حداکثر ساخت چند تقاطع غیرهمسطح و چند پارک محله‌ای خواهد بود.

وی تصریح کرد: الگوبرداری و استفاده از تجارب ملی و بین‌المللی در چارچوب مدیریت دانش‌محور توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شیراز آغاز شده و جای قدردانی دارد اما رویکرد عملی و استفاده از تجارب در مباحث سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی باید کاربردی‌تر مدنظر باشد.

به گفته وی، توسعه شهر با بودجه‌هایی که با گذر روزمرگی به دست می‌آید یک توهم است در صورتی که با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌توان رقم بودجه سال آینده شهرداری شیراز را به پنج هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: اگر کار شهرداری و شورا تنها برنامه‌ریزی برای گرفتن پول از مردم و هزینه آن باشد جز اتلاف وقت و از دست دادن فرصت‌ها اتفاقی نمی‌افتد.



تاریخ انتشار : 29 مهر 1392, 23:08



» اخبار مرتبط:

  • واگن‌های متروی شیراز روی آب!
  • قطار شهری شیراز در تونل وعده‌ها متوقف مانده است!
  • آخرین وضعیت پیشرفت قطار شهری‌های کشور اعلام شد
  • تیم شهرداری به وضعیت برق شیراز مبتلا نشود
  • زمان راه‌اندازی متروی شیراز مشخص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟