مشروح اخبار


» امسال 500 مسجد در فارس میزبان آیین اعتکاف است



حجت الاسلام شکرالله دانش یکشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته مقدمات برگزاری اعتکاف باشکوه در استان فارس فراهم شده و مساجد استان برای برگزاری آیین اعتکاف تقسیم بندی شده اند.

وی افزود:


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: امسال 500 مسجد در این استان آماده برگزاری آیین مذهبی سنت حسنه اعتکاف است.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز؛ حجت الاسلام شکرالله دانش یکشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته مقدمات برگزاری اعتکاف باشکوه در استان فارس فراهم شده و مساجد استان برای برگزاری آیین اعتکاف تقسیم بندی شده اند.


وی افزود: اعتکاف یک سنت حسنه و اوج دینداری جامعه ماست که برغم هجمه های فرهنگی و بد اخلاقی های جامعه، نسل جوان ما در این امر مهم پیش قدم هستند که نشان از جوانه زدن و رشد مذهب در جامعه است.

دانش اظهارداشت: امسال مسوولان هیات های مذهبی، ائمه جماعات، مداحان، نویسندگان دینی، رسانه ها، حوزه های علمیه، ائمه جمعه و دستگاه های تبلیغاتی باید با هماهنگی و آرایش خاصی فضای برگزاری هرچه بهتر این آیین معنوی را در استان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه امسال مدیریت جهادی در فرهنگ مسوولیت متولیان فرهنگی را سنگین تر کرده است اضافه کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مسوولان سیاسی و اقتصادی باید توجه بیشتری به حوزه فرهنگ داشته باشند تا بتوانیم مطالبات ایشان را در این بخش محقق کنیم.

دانش ادامه داد: دفاع از اعتقادات و ارزش های دینی وظیفه همه مسلمانان است که برای مردمی کردن این مهم در جامعه برنامه ریزی و روحیه جهادی امری ضروری است.

وی عنوان کرد: تبلیغات اسلامی فارس امسال با بسیج تشکل های دینی و مردمی؛ برنامه ریزی های مناسبی را در جهت فعال و پویاتر کردن جبهه فرهنگی انجام داده است که در این زمینه به زودی اردوگاه آماده سازی سپاه فرهنگ در این اداره کل راه اندازی می شود.

دانش افزود: برنامه های اجرایی در بخش های مختلف از جمله اعزام نیروهای متخصص فرهنگی به مراکز گوناگون، برگزاری دوره های آماده سازی و آموزشی برای هیات های مذهبی،برگزاری دوره های عملیاتی ویژه نخبگان ها و حضور فعال در فضای مجازی - سایت ها و وبلاگ های دینی در این اردوگاه آماده سازی سپاه فرهنگ پیش بینی شده است.

وی گفت: فعالیت در بخش خانواده و نقد فرق و افکار منحط وارداتی با جدیت در برنامه این اردوگاه فرهنگی است که با حضور متخصصان و برنامه ریزان حوزه های مربوطه در استان انجام می شود.

اعتکاف در دین اسلام، به معنای عبادت در مسجد است که هر ساله از 13 تا 15 ماه رجب مراسم باشکوه اعتکاف در مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

سال گذشته آیین اعتکاف در 220 مسجد استان فارس برگزار شد.



تاریخ انتشار : 25 فروردین 1393, 07:52



» اخبار مرتبط:

  • ممنوعیت حضور کاندیداها در مراسم اعتکاف
  • 12000 کهگیلویه و بویراحمدی معتکف می‌شوند
  • فرمانداران گوش به زنگ ائمه جمعه باشند./دستور یا .....
  • نعمتی‌پور رئیس سازمان تبلیغات چرام شد
  • مرحله دوم مسابقات قرآن دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد دردهدشت آغازشد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟