مشروح اخبار


» غرفه خالی استان در روز اول نمایشگاه/مشکل اسکان یا ضعف مدیریت



رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در مراسم افتتاحيه‌ي نمايشگاه سراسري صنايع دستي در تهران كه عصر روز گذشته برگزاري شد، از تشكيل كارگروه ملي حمايت از گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي در سطح دولت از هفته‌ي آينده خبر داد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در مراسم افتتاحيه‌ي نمايشگاه سراسري صنايع دستي در تهران كه عصر روز گذشته برگزاري شد، از تشكيل كارگروه ملي حمايت از گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي در سطح دولت از هفته‌ي آينده خبر داد.علاوه بر این، غرفه‌ی برخي استان‌ها مانند کهگیلویه و بویراحمد در روز افتتاحیه خالی بود و گفته می‌شد، به‌دلیل تأمین نشدن مسأله‌ی اسکان، هنرمندان این استان نتوانستند در این نمایشگاه شرکت کنند. با این حال، کامران سبزمیدانی ـ دبیر این جشنواره و نمایشگاه ـ گفت: پس از بازدید آقای موسوی ـ رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ـ وسایل هنرمندان این استان در غرفه چیده می‌شود و هنرمندان آن هم حضور خواهند داشت.

سیدحسن موسوی ـ رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ـ عصر روز گذشته با حضور در سالن 6 نمایشگاه بین‌المللی تهران و پس از افتتاح نمایشگاه تخصصی صادراتی صنایع دستی، در جریان تولید محصولاتی که در این سالن ارائه شده بودند، قرار گرفت. این بازدید بیش از 5 / 2 طول کشید.

حضور موسوی و معاون صنایع دستی‌اش فرصتی بود تا برخی هنرمندان با او درد دل كنند و از مشکلاتی مانند نبودن بیمه و حذف یارانه‌ها و مصائب کاري خود حرف بزنند.

در نمایشگاه امسال 850 غرفه به محصولات صنایع دستی اختصاص یافته است که در بیشتر آن‌ها، هنرمندان در حالی که لباس محلی به تن دارند، به تولید زنده‌ی این محصولات مشغول‌اند.

علاوه بر حضور بسیاری از هنرمندان پیشکسوت هنرهای سنتی و صنایع دستی، حضور جمعی از هنرمندان جوان که آثار خلاقانه و کاربردی را عرضه کرده‌اند، در نمايشگاه قابل توجه است.

اين نمايشگاه در هشت سالن نمايشگاه بين‌المللي تهران تا 23 خردادماه از ساعت 15 تا 21 برپاست.



تاریخ انتشار : 18 خرداد 1391, 14:40



» اخبار مرتبط:

  • فقط کهگیلویه وبویراحمد حضور نداشت/آقای مدیرکل لطفا جواب بدهید!!!!
  • راه‌اندازی نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی در یاسوج
  • سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان منصوب شد.
  • نمایشگاه آثار تجسمی جشنواره بین المللی فجر درگچساران
  • کهگیلویه و بویراحمد با برنامه‌های متنوع میزبان هفته میراث فرهنگی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟