مشروح اخبار


» توزیع 700 تن برنج و شکر در کهگیلویه و بویراحمد



امید جهان‌نژادیان در نشست مسئولان بخش‌های مختلف صنعت و معدن با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه تولید ملی و روز صنعت و معدن صورت گرفت، اظهار کرد: پیش‌بینی خرید امسال گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد 60 هزار تن بوده که با توجه به جمیع جهات، تنها 40 هزار تن از این مجموع خرید خواهد شد.

 

وی گفت: بر همین اساس و با توجه به پایان فصل برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان 36 هزار و 500 تن گندم از این مناطق خرید شد که اعتقاد دارم در دو شهرستان سردسیری بویراحمد و دنا تنها 4 هزار تن خرید گندم خواهیم داشت و با این تفاسیر چیزی بیشتر از 40 هزار تن خرید در کهگیلویه و بویراحمد نخواهیم داشت.

 

جهان‌نژادیان در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت روز صنعت و معدن در این استان به آمارهایی در خصوص خرید گندم در امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در مقایسه با سال گذشته تا به امروز در خرید گندم رشد 120 درصدی را داشته‌ایم که یکی از دلایل آن به بارندگی‌های خوب سال 92 نسبت به سال 91 باز می‌گردد.

 

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت وجوه حاصل از خرید گندم از کشاورزان اشاره کرد و گفت: تا به امروز کل وجوه مربوط به خرید گندم از کشاورزان که باید به آن‌ها پرداخت شود 38 میلیارد تومان بوده که 37 میلیارد و 750 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

 

جهان‌نژادیان ادامه داد: از مجموع خرید امسال مقدار 7 هزار و 582 تن توسط شرکت غله و بقیه توسط مباشر خریداری شده است.

 

وی کمبود سیلو برای نگهداری از گندم در استان را یکی دیگر از معضلات بزرگ در راستای خرید از کشاورزان و نگهداری و ذخیره‌سازی دانست و گفت: یک سیلوی 27 هزار و 500 تنی در یاسوج داریم و در شهرستان‌های گرمسیری که از این حیث مشکل بزرگی گریبانگیر ما شده است.

 

این مسئول از ذخیره‌سازی سایر کالاها در استان خبر داد و افزود: مقدار 5 هزار تن ماده اولیه شکر در اختیار کارخانه قند یاسوج قرار دادیم که قرار است 400 تن شکر برای عرضه در اختیار ما قرار دهند.

 

وی بیان کرد: اکنون مقدار یک‌هزار تن برنج ذخیره در استان داریم که برای ماه مبارک رمضان 300 تن آن را وارد بازار خواهیم کرد که این برنج از نوع اروگوئه و با کیفیت است.




تاریخ انتشار : 9 تیر 1393, 02:04



» اخبار مرتبط:

  • سه هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در کهگیلویه خریداری شد
  • تولید 122 هزارتنی غلات و صیفی‌جات در گچساران
  • آتشی که مزرعه گندم کشاورز قلعه‌رئیسی را خاکستر کرد
  • فرماندار گچساران: برخورد قاطعی با عوامل خرید غیرقانونی گندم می شود
  • محتویات سبد کالایی دولت اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟