مشروح اخبار


» رونمایی از مراسمات چندکاره درشهرستان چرام!/ازانتصاب معاون فرماندارتا تجلیل ازخبرنگاران!



۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست عوامل گروه طالبان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

این روز شاید ظرفیتی است که به مسئولان و دستگاه‌ها تلنگری زده شود تا یادی از زحمات خبرنگاران کرده و جبران زحمات یک ساله آنان را به جا آورند.

به همین مناسبت عصر شنبه روز مراسم تجلیل از خبرنگاران در شهرستان چرام به نوعی متفاوت برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.


۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست عوامل گروه طالبان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

این روز شاید ظرفیتی است که به مسئولان و دستگاه‌ها تلنگری زده شود تا یادی از زحمات خبرنگاران کرده و جبران زحمات یک ساله آنان را به جا آورند.

به همین مناسبت عصر شنبه روز مراسم تجلیل از خبرنگاران در شهرستان چرام به نوعی متفاوت برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

در حالی که خبرنگاران شهرستان چرام از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامکی مبنی بر برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران رأس ساعت مشخصی دریافت کردند، از سوی روابط عمومی فرمانداری این شهرستان نیز پیامکی مبنی بر برگزاری شورای اداری رأس همان ساعت ارسال شد و اینگونه بود که شورای اداری چرام و یا شاید مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان در نوعی متفاوت‌تر از جلسات برگزار شد.

از حاشیه‌های جالب این مراسم نیز دعوت از زوج جوانی بود که در اقدامی زیبا و متفاوت صبح امروز مراسم ازدواج خود را با سبکی ساده در مسجد برپا کرده و با دعوت از مسئولان شهرستانی و مردم چرام، به همه نشان دادند که هنوز هم می‌توان با صرف هزینه‌های بسیار ناچیز زندگی مشترک را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام جعفر طزری به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک به این زوج جوان، اظهار کرد: ازدواج امر مقدسی است که در اسلام بسیار به انجام آن تاکید شده است ولی امروزه به دلایل مختلفی سن ازدواج بالا رفته است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده در امر ازدواج ناشی از تصمیمات نادرست ما بوده است، عنوان داشت: سخت شدن امر ازدواج به دلیل آن است که ما دستورات اسلام را به دست فراموشی سپرده‌ و به سلیقه خودمان عمل کرده‌ایم و نتیجه آن هم این است که امروزه سن ازدواج بالا رفته و جوانان میل و علاقه‌ای به امر ازدواج ندارند.

سیدمهدی بخشایش‌فر داماد دعوت شده به مراسم امروز نیز، گفت: ما با برگزاری این مراسم قصد داشتیم تا به همه جوانانی که در شرف ازدواج هستند بگوییم که برای آغاز زندگی مشترک حتما نباید هزینه‌های سرسام آوری را تحمل کنند و یا در تالارها و باغ‌های آنچنانی جشن بگیرند، بلکه با برنامه‌ریزی و تصمیم درست علاوه بر اینکه جشن ساده ازدواج خود را برگزار کنند، ادامه راه را برای زندگی مشترک خود هموار کنند.

قسمت بعدی مراسم نیز به معارفه داریوش پاداش به عنوان معاون فرماندار چرام اختصاص یافت.

و اما نوبتی هم که بود در پایان نوبت به تجلیل از خبرنگاران شهرستان رسید.

سیدمحمد تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران ضمن رسالت بزرگشان، قشری مظلوم هستند که در بیشتر مواقع زحماتشان نادیده گرفته می‌شود، ابراز کرد: انتظار ما از مسئولان این است که حداقل به پاس زحمات یکساله این قشر عزیز، دست نوازشی نه مادی بلکه معنوی بر سر خبرنگاران بکشند.

در ادامه علی یاری‌زاده خبرنگار خبرگزاری تسنیم به نمایندگی از سایر خبرنگاران به ایراد سخن پرداخت در حالی که تنها ۲ دقیقه از دو ساعت مراسم تجلیل به وی اختصاص یافت و بسیاری از مشکلات و خواسته‌های خبرنگاران در لفافه ماند.

این خبرنگار ضمن تشکر از مسئولان جهت برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند خبرنگاران نماینده مدعی‌العلوم و وجدان بیدار جامعه هستند که در انعکاس و پیگیری حل مشکلات مردم با کسی معامله نخواهند کرد.

وی افزود: خبرنگار از هر رسانه و خط فکری که باشد تلاش می‌کند با صداقت در خدمت مردم باشد، زیرا اعتماد عمومی رمز موفقیت مدیریت‌های محلی است.

در پایان مراسم از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام با اهدا هدیه و لوح سپاس و از طرف فرمانداری این شهرستان با اهدا لوح سپاس از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

**از حاشیه‌های جالب مراسم تجلیل از خبرنگاران، نشستن خبرنگاران در پشت سر مسئولان به دلیل کمبود فضا و تنها اختصاص دو دقیقه وقت جهت «هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو» بود، اما در این میان سوال این است: آیا مراسم امروز در شأن خبرنگاران بود و در این میان چه کسی را باید مقصر دانست.

البته جامعه خبری شهرستان چرام ضمن قدردانی از کسانی که در برگزاری مراسم امروز نقش داشته و نشان دادند به یاد این قشر زحمتکش نیز هستند، با یادآوری این جمله معروف « هر چه از دوست رسد نکوست»، چشم خود را بر همه ناملایمات می‌بندند.

گزارش: نسرین هاشمی

 



تاریخ انتشار : 19 مرداد 1393, 03:03



» اخبار مرتبط:

  • امیدواریم همه مسئولان ادارات و دستگاه‌های استان برای قدردانی از خبرنگاران اقدام کنند.
  • تجلیل از خبرنگاران شهرستان کهگیلویه درفرمانداری این شهرستان +تصاویر
  • خبرنگاران فعال کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل می‌شوند
  • سخنگو ی دولت :زمان پرداخت وام‌های ازدواج اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی باغ مرکبات در روستای «آرو»
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟