مشروح اخبار


» فرماندار گچساران ،معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد میشود



فرماندار گچساران براین باوراست :گچساران یکی از شهرستان‌های ویژه و بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که قابلیت‌های ویژه‌ای برای ارتقا و توسعه دارد.

وی افزود: یکی از قابلیت‌های ویژه گچساران با توجه به گستردگی نقاط شهری و روستایی این شهرستان دو بخشی کردن...


فرماندار گچساران براین باوراست :گچساران یکی از شهرستان‌های ویژه و بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که قابلیت‌های ویژه‌ای برای ارتقا و توسعه دارد.

عبدالرحیم رحیمی افزود: یکی از قابلیت‌های ویژه گچساران با توجه به گستردگی نقاط شهری و روستایی این شهرستان دو بخشی کردن این شهرستان بوده که در حال حاضر تنها بخش مرکزی برای این شهرستان تعریف شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: در برخی از شهرهای استان که نسبت کمتری در حوزه شهری و جمعیتی به گچساران وجود دارد، چندین بخش وجود دارد.

رحیمی ابراز کرد: به عنوان مثال دهدشت با توجه به وضعیت مشابه و حتی کمتر در امر گستردگی حوزه‌ها و جمعیت شهری و روستایی گچساران، دارای چند بخش بوده در حالی که گچساران قابلیت ارتقا از بخش مرکزی به دو بخش را دارد.

وی اذعان کرد: ما در این خصوص خوب کار نکردیم و می‌توانستیم به عنوان مثال حوزه‌های امامزاده جعفر (ع) و حوزه‌گرمسیر و لیشتر و خیرآباد را به دو بخش ارتقا داده که این امر سبب جذب اعتبارات استانی بیشتری برای این مناطق می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه از دیگر قابلیت‌های گچساران تبدیل شدن فرمانداری این شهرستان به عنوان فرمانداری ویژه است، خاطرنشان کرد: با توجه به تزانزیتی بودن وضعیت جاده‌های ارتباطی گچساران، نقش مهم و غیرقابل انکار در اقتصاد کشور با توجه به وجود منابع غنی نفت و گاز در این شهرستان همچنین وضعیت استراتژیک جغرافیای این شهرستان تبدیل فرمانداری گچساران به فرمانداری ویژه در دست پیگیری قرار گرفته است.

فرماندار گچساران تأکید کرد: به شدت پیگیر تبدیل فرمانداری گچساران به فرمانداری ویژه هستیم و در این خصوص افزون بر 70 درصد مراحل این امر صورت گرفته است

به گزارش راک نیوز ؛چنانچه تلاش های حاج رحیمی در جهت ارتقاء فرمانداری به نتیجه بنشیند وفرمانداری گچساران به فرمانداری ویژه ارتقاءیابد حوزه مدیریتی فرماندار از وضعیت فعلی تغییر و درحد معاونت استاندار افزایش می یابد که،درتوسعه این شهرستان میتواند تاثیربسزایی داشته باشد.

 

فرمانداری ویژه یکی از مراکز دولتی وابسته به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران است که از نظر سلسله‌مراتب اداری فراتر از فرمانداری و فروتر از استانداری قرار دارد.

 

فرمانداری ویژه بخش عمده‌ای از اختیارات استانداری را دارد و تشکیلاتی است که از فرمانداری گسترده‌تر، توانمندتر و بزرگتر ولی از استانداری، کوچکتر و محدودتر است.

 

این مرکز در شهرستانهایی که دو شاخص از میان شاخص‌های سه‌گانهٔ زیر را دارا باشند، تأسیس می‌شود

 

    جمعیت شهرستان بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ نفر باشد.

    جمعیت مرکز شهرستان بیش از ۱۲۵٬۰۰۰ نفر باشد.

    مسافت بین مرکز شهرستان و مرکز استان بیش از ۱۲۵ کیلومتر باشد

 



تاریخ انتشار : 26 مرداد 1393, 10:45



» اخبار مرتبط:

  • منطقه ویژه اقتصادی گچساران تحولی چشمگیر دراستان
  • رئیس جدید تعاون روستایی گچساران منصوب شد
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • انتصاب سرپرست تعزیرات حکومتی گچساران
  • تذکرفرماندارگچساران : توان پیگیری مطالبات خود را از مدیران کل داشته باشید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟