مشروح اخبار


» زنان در عرصه هنر دارای روح لطیفی هستند



حجت‌الاسلام شکرالله دانش در جلسه گردهمایی بانوان مسئول هیئات مذهبی فارس، زنان را از افراد موثر جامعه دانست و اظهار داشت: شخصیت کودکان در خانواده 60 درصد از مادر و 40 درصد از...


به گزارش راک نیوز ؛به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت‌الاسلام شکرالله دانش در جلسه گردهمایی بانوان مسئول هیئات مذهبی فارس، زنان را از افراد موثر جامعه دانست و اظهار داشت: شخصیت کودکان در خانواده 60 درصد از مادر و 40 درصد از پدر شکل می‌گیرد و این نشانه با اهمیت بودن نقش زن در خانواده و تربیت فرزندان است.

وی افزود: زنان در عرصه هنر نیز دارای روح لطیفی هستند و بارها دیده‌ایم که بانوان در خلق آثار هنری تواناتر عمل کرده‌اند. هیئت موفق باید اقدام به جذب بانوان فرهیخته، توانا و آشنا به مسائل دینی و اجتماعی روز کرده و همچنین هیئت دختران جوان را نیز راه‌اندازی کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: اگر هر هیئت بتواند این دو اقدام مهم را انجام دهد در این راستا حرکت کرده که بتواند بانوان فرهیخته را به کسب اطلاعات روز، آموزش دینی و اخلاقی متناسب با جامعه اسلامی سوق داده و برای آینده جامعه اسلامی مبّلغ دین تربیت کند.

به گفته وی، پایه و اساس خانواده زن است و زنان می‌توانند خانواده را کنترل کنند از این رو هیئات باید برای خانم‌ها دوره‌های آموزشی گذاشته و مسائل مختلف را به آنها آموزش بدهند تا زنان در خانواده اجرا کنند.

وی سپس بیان کرد: خانواده‌ها علاقه دارند در زندگی مشاور دینی داشته باشند که آنها را یاری کند و این وظیفه مسئولان هیئات مذهبی خواهران است.

دانش ابراز داشت: شیوه‌های جذب در جامعه تغییر کرده و دیگر نمی‌توان مانند گذشته به صورت سنتی بانوان را با هیئات مذهبی آشنا کرد، چرا که با توجه به وجود اینترنت، چت، واتساپ و زمینه‌های ارتباطی جدید، برای هر مسئله‌ای که شما مطرح می‌کنید سئوالی پیش می‌آورند که باید با علم روز پاسخگوی آنها باشید.

وی با تاکید بر این که هیئت باید تبدیل به یک مرکز آموزشی فرهنگی شود، اضافه کرد: باید مسائل اخلاقی اقتصادی به خانواده‌ها آموزش داده شود و در این زمینه هیئت به عنوان یک پایگاه فرهنگی دارای رسالت است و می‌تواند مباحث اعتقادی را به مردم انتقال دهد.



تاریخ انتشار : 17 شهریور 1393, 08:39



» اخبار مرتبط:

  • تمام کارکنان ادارات گچساران بسیجی هستند
  • معاون رییس‌جمهور:چرا تفکیک جنسیتی، امسال در شهرداری انجام شد؟
  • نقش متصدیان آرایشگاه‌ها در شناسایی افراد در معرض خطر
  • تسلیت فرمانداربه مناسبت درگذشت استاد یاردانشگاه گچساران
  • مراسم تشییع امام جمعه سابق گچساران آغاز شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟