مشروح اخبار


» جدیدترین کد استانی تلفن های ثابت در22استان کشور+جزئیات



طرح یکسان سازی کدهای تلفن ثابت در کشور هم اکنون در 22 استان به صورت کامل انجام شده است و به تدریج و در یک بازه زمانی کوتاه مدت تمام 31 استان تکمیل خواهد شد.


طرح یکسان سازی کدهای تلفن ثابت در کشور هم اکنون در 22 استان به صورت کامل انجام شده است و به تدریج و در یک بازه زمانی کوتاه مدت تمام 31 استان تکمیل خواهد شد.

به گزارش راک نیوز ؛وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در راستای افزایش رضایت مردم و ایجاد عدالت ارتباطی، اجرای طرح هم کدسازی تلفن ثابت در سطح کشور امسال و با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آغاز شد و مخابرات این طرح را دستور کار خود قرار داد و عملا از اول اردیبهشت ماه یکسان سازی کدهای شهری کلید خورد.

این طرح که در ابتدا با هم کد سازی تلفن ثابت در استان تهران شروع شده بود، اکنون در 22 استان کشور اجرا شده و در 9 استان دیگر در حال اجرای برنامه هستند که به ترتیب طی جدول زمان بندی شده کار هم کدسازی در این استان ها نیز صورت می گیرد.

با اجرای مصوبه یکسان سازی کدهای مخابراتی، شرکت مخابرات ایران مجاز است در استانهایی که این طرح را اجرا می کند کارکرد مشترکان را براساس نرخ های جدید مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه کند که قبل از اجرای این طرح، تعرفه‌ها به صورت پالسی محاسبه می‌شد که پس از اجرای طرح تعرفه‌ها دقیقه‌ای محاسبه می‌شود.

براساس نرخ های جدید، کارکرد صورتحساب مشترکان از زمان یکسان سازی کدها براساس نرخ های جدید یعنی به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30 ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار 625 ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه 625 ریال محاسبه می شود؛ همچنین مبلغ آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت در استانهایی که هم کد شده اند تغییر می یابد.

با اجرای این طرح در استان تهران، کد مخابراتی همه شهرستانهای این استان به 021 تغییر یافت؛ در البرز کد مخابراتی استان 026 شد.

در استان قم کد مخابراتی به 025 و در اراک به 086 تغییر یافت. در قزوین، به 028 و تمام شهرهای استان آذربایجان غربی به 044 تبدیل و در مازندران نیز کد استان به 011 تغییر کرد.

در زنجان نیز با اجرای طرح هم کدسازی تلفن ثابت، کد استان به 024 تغییر کرد. در اصفهان کدهای بین‌شهری به 031 تغییر یافت. در همین حال کد استان همدان نیز به 081 شد و همه شماره تلفن‌های ثابت استان سمنان نیز 8 رقمی و کد استان به 023 تغییر پیدا کرد.

همچنین کدهای بین‌شهری استانهای آذربایجان شرقی(41)، اردبیل(45)، خراسان رضوی(51)، سیستان و بلوچستان(54)، کردستان(87)، کرمانشاه(83)، کهکیلویه و بویر احمد(74)، گلستان(17)، فارس(71)، لرستان(66) و کرمان(34) یکسان و شماره های این استان ها 8 رقمی شد.

پس از استان کرمان که هفته گذشته همکد شد، به ترتیب استان‌های خراسان جنوبی و گیلان در نوبت هم‌کد سازی قرار دارند.



تاریخ انتشار : 1 مهر 1393 02:21



» اخبار مرتبط:

  • توضیحات کامل تغییرات شماره تلفن‌های ثابت گچساران و باشت
  • تلفن‌های"کهگیلویه و بویراحمد" فردا هشت رقمی می‌شود +کدجدید
  • تعرفه مکالمه همراه اول تغییر کرد
  • چگونه با تلفن ثابت پیامک بفرستیم
  • هزینه مکالمه با تلفن در ساعات مختلف شبانه‌روز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler