مشروح اخبار


» باز مهر، باز مدرسه، باز داستان همیشگی کمبود معلم در مناطق محروم گچساران



هر ساله با شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس در شهرها و روستاهای محروم مشکلاتی گریبان‌گیر دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها بوده که انگار این مشکلات قرار نیست برطرف شود.

هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس مدیران آموزش و پرورش وعده می‌دهند که امسال مشکلی در زمینه کمبود معلم وجود ندارد و دانش‌آموزان نگرانی در این زمینه نداشته باشند ولی با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان برخی شهرها و روستاهای محروم با نبود معلم مواجه می‌شوند.


هر ساله با شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس در شهرها و روستاهای محروم مشکلاتی گریبان‌گیر دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها بوده که انگار این مشکلات قرار نیست برطرف شود.

هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس مدیران آموزش و پرورش وعده می‌دهند که امسال مشکلی در زمینه کمبود معلم وجود ندارد و دانش‌آموزان نگرانی در این زمینه نداشته باشند ولی با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان برخی شهرها و روستاهای محروم با نبود معلم مواجه می‌شوند.

در این میان استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کمبود معلم در مقایسه با دیگر استان‌ها بیش‌تر با این مشکل درگیر بوده و متأسفانه سالی نیست که دانش‌آموزان برخی مدارس این استان گرفتار این مشکل نباشند.

روستای پادوک از توابع گچساران یکی از روستاهایی بوده که مدرسه آن اکنون با کمبود معلم مواجه است و برخی پایه‌های تحصیلی مقطع ابتدایی این روستا با وجود گذشت 14 روز از ماه مهر، هنوز معلم ندارد.

پدر یکی از دانش‌آموزان روستای پادوک گفت: ما با رئیس اداره آموزش و پرورش صحبت کردیم ولی نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم که مشکل دانش‌آموزان روستای ما را هر چه سریع‌تر برطرف کنند، نه این‌که نسبت به درخواست ما بی توجهی کنند.

 

مدیرآموزش و پرورش گچساران در همین زمینه در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار کرد: مدرسه پادوک از توابع گچساران دارای 57 دانش‌آموز بوده که ما 3 معلم برای این روستا فرستادیم.

سیدظهیرالدین پورالحسینی بیان کرد: خواسته‌های دانش‌آموزان و اولیای این روستا غیرقانونی بوده و آن‌ها به دنبال افزایش تعداد معلمان مدرسه روستای خود هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون ما برای 57 دانش‌آموز مدرسه باید 3 معلم می‌فرستادیم که این کار را کردیم ولی دانش‌آموزان و اولیای این مدرسه درخواست افزایش تعداد معلمان مدرسه را از ما داشتند که درخواست آن‌ها غیرقانونی بوده است.

مدیرآموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: گچساران در حال حاضر با کمبود معلم مواجه است و اگر ما مازاد معلم داشتیم، تعداد معلم بیشتری به مدرسه روستای پادوک می‌فرستادیم.

پورالحسینی عنوان کرد: اولیای دانش‌آموزان این روستا در دیداری که با هم داشتیم به ما گفتند که چرا روستای ده جلیل 6 معلم دارد که لازم است بگویم که تعداد دانش‌آموزان این روستا 107 نفر بوده که بر اساس قانون 6 معلم باید برای این مدرسه بفرستیم و ما هم این کار را کردیم.

به گزارش راک نیوز ؛ موافقت مدیر محترم آموزش وپرورش گچساران با انتقالی  آموزگاران از مقطع ابتدایی به مقاطع بالاتر ،هشداری بود که کارشناسان نسبت به بروز مشکل کمبود معلم در مهر ماه امسال خبرداده بودند.

براساس این گزارش وبنا بگفته مقام های محلی درآغاز سال تحصیلی جدید ،مدارسی چون استقلال وفاطمیه دیل،مدرسه ابتدایی روستای ده جلیل،شهید پورعرب،باباکلان،جماران،قیام مظفر آباد،فیض کاشانی،سربیشه،دبستان انصار،ودبستان های امامت وحافظ دوگنبدان کمبود معلم را بعینه لمس می نمایند.

امید میرود آموزش وپرورش ، که درهمه ادوار اساسی ترین و مهم ترین بخش فرهنگی زیر ساخت جامعه را برعهده دارد با تبعیت از دولت تدبیر وامید ضمن احترام به خواسته والدین که در راستای بهرمندی فرزندانشان از آموزش توام با کیفیت می باشد قدم اساسی بردارد.

روستائیان که با تحمل سختی ها و کمبودها برای ایفای نقش مهم وتولیدی خویش در دو بخش کشاورزی و دامداری لحظه ای به دل خود یاس ونا امیدی را راه نمی دهند اکنون وظیفه مسئولان این است که بعنوان نماینده دولت در بر آورده نمودن خواسته های منطقی این قشر تلاش   نماید و آموزش وپرورش بایستی با ارائه بیشترین خدمات بمنظور ارتقاء آموزش  در مناطق محروم  نگذارد خدای ناکرده چنین ذهنیتی برای آنها فراهم گردد که فاصله طبقاتی بین شهر و روستا در دولت جدید حاصل گردیده است.



تاریخ انتشار : 15 مهر 1393, 07:05



» اخبار مرتبط:

  • اعتراض مردم روستای پادوک نسبت به کمبود معلم و فضای آموزشی در این روستا + تصاویر
  • خطر انحلال در کمین مدارس متوسطه روستایی لنده
  • واکنش روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به یک خبر:
  • اجرای جشنواره بازی‌های بومی، محلی در دهدشت+عکس
  • پذیرش دانش‌آموز در مدارس شاهد دهدشت بدون در نظر گرفتن امتیاز
  • » اشتراک گزاری خبر

    • اکبر

    • 15 مهر 1393 22:49
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    مدارس متوسطه اول در مرکز شهر معلم ندارند چه برسد به روستا
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟