مشروح اخبار


» خطر انحلال در کمین مدارس متوسطه روستایی لنده



سید عیسی تقوی‌فرد در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به موضوع جلسه گفت: ساماندهی معلمان و فرهنگیان شهرستان لنده همه ساله با درایت و هوشیاری مجموعه ستاد آموزش و پرورش به موقع و با رضایت خاطر برگزار می‌شود.

وی افزود: در مقطع ابتدایی 59


سید عیسی تقوی‌فرد در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به موضوع جلسه گفت: ساماندهی معلمان و فرهنگیان شهرستان لنده همه ساله با درایت و هوشیاری مجموعه ستاد آموزش و پرورش به موقع و با رضایت خاطر برگزار می‌شود.

وی افزود: در مقطع ابتدایی 59 مدرسه در شهرستان لنده وجود دارد که از این تعداد 11 مدرسه مستقل و 48 مدرسه غیرمستقل هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده تصریح کرد: 142 کلاس درس برای مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 93-94 پیش‌بینی شده که با در نظر گرفتن نیروهای مرخصی زایمان و انتقال موقت به تعداد کافی معلم در این مقطع داریم و کمبود نیروی انسانی نداریم.

تقوی‌فرد در ادامه با اشاره به وضعیت ساماندهی نیرو در مقطع متوسطه اول افزود: 11 مدرسه زیر 40 و بالای 10 نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه وجود دارد که چهار مدرسه مستقل و هفت مدرسه غیر مستقل بوده و در خصوص نیروی انسانی برای درس‌های این مقطع مشکل خاصی وجود ندارد.

وی به وضعیت مدارس مقطع متوسطه دوم اشاره کرد و گفت: در خصوص نیروی انسانی در این مقطع، کمبود نیرو وجود ندارد بلکه مشکل کمبود نیرو در قسمت خواهران بوده که باعث شده آقایان در مدارس دخترانه کار کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده تأکید کرد: در مقطع متوسطه دوم هفت مدرسه مستقل وجود دارد که دو مدرسه قیام و کهناب از لحاظ نرم دانش‌آموزی زیر نرم هستند و برابر بخشنامه و دستورالعمل اگر آمار آنها به 40 نفر نرسد منحل می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت دانش‌آموزی روستاها گفت: اگر روند کاهش جمعیت دانش‌آموزی در روستاها به همین منوال ادامه یابد تعدادی از مدارس متوسطه روستایی شهرستان منحل خواهد شد.

تقوی‌فرد گفت: در رشته‌های فیزیک و ریاضی هر کدام یک نفر نیاز به تزریق نیرو وجود دارد.

وی به مدارس فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: در بحث مدارس فنی ‌و حرفه‌ای با کمبود نیرو مواجه هستیم و در سال‌های گذشته نیاز این حوزه از طریق سرباز معلم بر طرف می‌شد که متأسفانه بازدهی مناسبی نداشته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش لنده در ادامه خاطر نشان ساخت: محدودیت فضای آموزشی در شهرستان همچنان به قوت خود باقی‌ است ولی با افتتاح خوابگاه شبانه‌روزی پسرانه درصدی هرچند ناچیز از مشکلات ما برطرف می‌شود ولی نیاز همچنان وجود دارد.



تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1393, 01:09



» اخبار مرتبط:

  • همکاری مضاعف راهور و آموزش و پرورش لنده برای ترویج مسائل ترافیکی
  • اجرای جشنواره بازی‌های بومی، محلی در دهدشت+عکس
  • خاله خورزو بازی درعملکرد یک اداره دادفرماندارکهگیلویه را در آورد!
  • ردیف استخدامی دانشجو معلمان تصویب شد
  • اعتراض جمعی از فرهنگیان لنده‌ای نسبت به عدم پرداخت پاداش مناطق محروم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟