مشروح اخبار


» مخالف مسئله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیستم



حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: از مهمترین مصادیق تقوا آبروداری، دوری از ظلم، حفظ زبان، دوری از مال حرام و محاسبه نفس است.


حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: از مهمترین مصادیق تقوا آبروداری، دوری از ظلم، حفظ زبان، دوری از مال حرام و محاسبه نفس است.

 

به گزارش (حسن آرمند)خبرنگار راک نیوز از چاروسا ؛ امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست در ادامه تربیت فرزند گفت: از نگاه اسلام وضعیت تربیت دینی با والدین است و متولی تربیت دینی فرزند، پدر و مادر هستند.

 

صلواتی تصریح کرد: یکی از حقوق فرزند بر پدر و مادر این است که نام نیکو برایش انتخاب کرده و او را خوب ادب و تربیت کنند.

 

خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی افزود: هنر اصلی پدر و مادر تربیت فرزند است که متاسفانه امروز پدر و مادر از این رسالت و وظیفه مهم غافل شده و به نوعی استعفا داده‌اند.

 

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه گفت: اگر بچه‌ها در محیطی غیر از خانه تربیت شوند، گرفتار انواع مشکلات رفتاری، اجتماعی و اخلاقی می‌شوند.

 

صلواتی تاکید کرد: اینجانب مخالف مسئله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیستم، چراکه به عنوان یک ابزار توسعه علم و دانش و فکر در جامعه است، ولی رها کردن فرزند در این فضا بدون کنترل و نظارت مثل این است که فرزند معصوم خود را در میان افراد آلوده قرار داده‌اید.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به اینکه تقوا دوری از تهمت است، گفت: یکی از زشت‌ترین گناهان تهمت است، جامعه‌ای که دچار این گناه باشد، از هم پاشیده می‌شود، افراد نسبت به هم بی‌اعتماد می‌شوند، سوء ظن در چنین جامعه‌ای زیاد می‌شود و برادری از بین می‌رود.

 

خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه در اسلام حکومت، حکومت قانون است، اضافه کرد: حکومت رسول‌الله و حکومت امیرالمومنین هم حکومت قانون بود، آنها به حکم خدا و حکم قانون واجب‌الاطاعه هستند.

 

صلواتی با بیان اینکه شاخصه اصلی در حکومت اسلامی، حکومت قانون اسلام است و در نظام ما قانون اساسی هم قانون اسلام است، گفت: وظیفه همه است که خودشان را با قانون تنظیم کنند، قانون‌شکنی عامل بروز اختلافات است.

 

وی در پایان خواستار شد: کسی که به قانون اساسی عمل نکند، خیانت به خدا و قرآن و پیامبر کرده و مدیون خون شهداست



تاریخ انتشار : 8 آذر 1393, 00:07



» اخبار مرتبط:

  • علت ضبط نکردن خطبه های نماز جمعه "قلعه رئیسی" !
  • تشکر امام جمعه قلعه رئیسی از زحمات خبرنگار راک نیوز در اطلاع رسانی
  • مشکل آب شرب قلعه رئیسی جدی است
  • انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی از قطعی مکرر برق
  • آتشی که مزرعه گندم کشاورز قلعه‌رئیسی را خاکستر کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود