مشروح اخبار


» رییس بنیاد مسکن گچساران : اجرا و تکمیل طرح هادی در 52 روستای پرجمعیت گچساران



مردم مناطق روستایی گچساران چشم انتظار همت مسوولان دولت یازدهم برای تقویت زیرساخت های رفاهی و تکمیل طرح های هادی در این شهرستان هستند.


مردم مناطق روستایی گچساران چشم انتظار همت مسوولان دولت یازدهم برای تقویت زیرساخت های رفاهی و تکمیل طرح های هادی در این شهرستان هستند.

به گزارش راک نیوز ؛ بخش عمده ای از روستاهای این شهرستان به دلیل معابر تنگ و تاریک ، کمبود فضاهای سبز و کمبود امکانات رفاهی ناخرسند بوده و از مسوولان خواستار توجه به این مناطق هستند.

یکی از ساکنان روستای آرو از توابع دهستان بویراحمد گرمسیری گفت: معابر تنگ و تاریک و اجرا نشدن طرح بهسازی در این روستا زندگی را برای مردم دشوار و عبور و مرور را برای دام و خودرو بسیار سخت کرده است.

داریوش قاسمی افزود: گل و لای حاصل از بارندگی در زمستان و گرد و غبار تابستان افزون بر سختی آمد و رفت مردم سلامت اهالی را نیز تهدید می کند.

یکی از ساکنان روستای تلخ آبشیرین در حومه گچساران گفت: نیمه تمام ماندن طرح هادی در این روستا برای ساکنان این منطقه پر جمعیت دردسر ساز شده است.

فاطمه داوودی از مسوولان خواست برای بهسازی معابر و ایجاد فضای سبز در این روستا چاره اندیشی کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: 32 طرح هادی در روستاهای این شهرستان در دست اجراست..

غلامرضا امیدوار افزود: با اجرای این طرح ها احداث جدول معابر، فضای سبز، سکوبندی و سنگ فرش کوچه ها اجرا می شود.

وی اظهار کرد: 44میلیارد ریال اعتبار امسال از محل اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد، ملی، ماده 180 و دو درصد نفت برای بهسازی محیط روستایی این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از این میزان اعتبارات عمرانی امسال از سوی این اداره جذب شده است.

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را 50 درصد اعلام کرد.

امیدوار افزود: در صورت جذب مابقی اعتبارات جمعیت قابل توجهی در این روستاها از بهبود امکانات رفاهی بهره مند خواهد شد.

وی از اجرا و تکمیل طرح هادی در 52 روستای پرجمعیت گچساران خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور بخش عمده ای از مناطق روستایی این شهرستان از مزایای اجرای طرح های هادی بهره مند خواهند شد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان های گچساران و باشت گفت: طرح توسعه روشنایی در 32 روستای این دو شهرستان اجرا می شود.

علی روانگرد بیان کرد: روستاهای سعادت آباد، ناصرآباد ، آبگرمو،آب توت، ده برج و آبکل از توابع شهرستان گچساران از جمله مناطق محل اجرای این طرح هستند.

روانگرد افزود: پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: طرح توسعه روشنایی مناطق روستایی گچساران و باشت در نیمه نخست سال 94 تکمیل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید مسوولان از روستاهای دهستان های امامزاده جعفر و بویراحمد گرمسیری گفت: امسال اعتبارات خوبی با رویکرد خوب دولت برای ایجاد زیرساخت های رفاهی روستاهای گچساران تخصیص یافته که امید می رود مسوولان با جذب این بودجه و شتاب بخشی به عمران و آبادی زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به اهمیت روستاها در تولید محصولات کشاورزی، دامی، صنایع دستی و رونق گردشگری در مناطق مستعد افزود: اجرای زیرساخت های رفاهی کمترین مطالبات مردم است که باید مسوولان دستگاه های اجرایی برای تحقق آن تلاش بیشتری کنند.

وی با یادآوری اهمیت تلاش برای مهاجرت معکوس به روستا ها تصریح کرد: رونق و آبادانی مناطق روستایی به دلیل هوای پاک، وجود زمینه کار و فعالیت به دلیل زمین های کشاورزی ارزان قیمت می تواند گامی به سوی کاهش حاشیه نشینی، افزایش مشاغل کاذب و کمک به خودکفایی ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با بیان این که تکمیل طرح های هادی برخی روستاها به دلیل عدم مشارکت مردم در عقب نشینی دیوارها واحدهای مسکونی به کندی پیش می رود ابراز داشت: با توجه به اهمیت اجرای طرح های هادی در افزایش قیمت واحدهای مسکونی از مردم مناطق روستایی خواست تا با مشارکت بیشتر با مسوولان محلی زمینه ساز زیبایی و آبادانی روستای خود شوند.

شهرستان گچساران دارای بیش از 90 و آبادی دارای سکنه است و بیش از 32 هزار نفر جمعیت روستایی است .

 



تاریخ انتشار : 27 آذر 1393, 10:05



» اخبار مرتبط:

  • تأسف تاجگردون از برگشت بودجه گردشگری
  • آغازعملیات گازرسانی به روستاهای دیل گچساران
  • نمانیده گچساران و باشت از مناطق سیل زده این شهرستان بازدید کرد
  • گاز برخی از نقاط گچساران به مدت 48 ساعت به طور موقت قطع می شود
  • خطاب به مدیران باشت وگچساران :فقط کار وتلاش
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟