مشروح اخبار


» پیشنهاد طرح انتخاباتی "مناسک" به اصلاح‌‌طلبان



دبیرکل جبهه مردم سالاری خبر داد که این حزب طرحی انتخاباتی تحت عنوان طرح "مناسک" برای سازماندهی اصلاح طلبان در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد که این طرح را به سید محمد خاتمی ارائه کرده است.
دبیرکل جبهه مردم سالاری تصریح کرد: هدف از طرح «مناسک» این است که به عنوان  یک اقدام راهبردی  هم مسیر اصلاح‌طلبان  سراسر کشور توسط  خودشان  تعیین شود و هم رخوت و بی‌حالی جریان  اصلاحات به پایان رسد. زیرا حالت فعلی  قطعا برای انتخابات سال 92 نه به نفع  نظام و نه به نفع  اصلاح‌طلبان است. زیرا  یکبار دیگر باید شور و نشاط  و حضور گسترده مردم‌ را به رخ دشمنان  ملت سرافراز ایران  کشید و نقشه‌های توطئه‌گران بین‌المللی را خنثی کرد.
کواکبیان همچنین ادامه داد: به هر حال ما دیگر نباید منتظر  بمانیم  تا باز هم  جمعی دیگر و یا عده‌ای  ناوارد حرف‌های دیگر  بزنند. ما برای یک رقابت  سالم انتخاباتی وبر اساس اصول قانون اساسی همواره باید از تعامل  مثبت  و منطقی  داد سخن  سر بدهیم؛ و نه تقابل  ویرانگر  غیر عقلانی و بی‌فایده  و نامشروع. بنابراین  هدف سوم ما پیروزی  در انتخابات است و این هم امر طبیعی است که با برنامه‌ریزی  دقیق هر مقدار از شوراها  را که می‌توانیم باید نیروی کارآمد  معرفی کنیم  و برای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی  هم از طریق  طرح «مناسک» می‌توانیم  به نامزد واحد برسیم.
کواکبیان در خصوص نحوه اجرای طرح "مناسک" گفت: در طرح مذکور  31 مجمع استانی و یک مجمع ملی  با عضویت 4000 نفر از نخبگان  اصلاح‌طلب  سراسر کشور پیش‌بینی شده است. البته مجامع استانی  متناسب  با جمعیت هر استان حداقل 40 نفر و حداکثر 240 نفر عضو  خواهند داشت. در مجمع ملی پیش‌بینی  شده است با تصویب  شوراهای هماهنگی دو جبهه همه 35 حزب اصلاح‌طلب شناخته شده به تعداد مساوی عضو خواهند داشت و به غیر از احزاب، تعدادی  از وزرا، استانداران، نمایندگان ادوار، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی  و علمای  شناخته شده نیز با دعوت مجمع روحانیون  مبارز به این  مجمع ملی  با حق رای  اضافه خواهند شد.



تاریخ انتشار : 9 تیر 1391, 20:11



» اخبار مرتبط:

  • نقشه اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات؛ اول خاتمی، بعد
  • آخرین وضعیت فهرست اصلاحات در تهران
  • دیدار انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان با هاشمی
  • حضور خاتمی در انتخابات به نفع نظام و مردم است
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟