مشروح اخبار


» برگزاری جشنواره بومی محلی مَشک و مَلار ویژه روستاها درگچساران



بخشدار مرکزی گچساران با بیان اینکه این جشنواره برای اولین‌بار در دو بخش فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود، بیان کرد: توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی با توجه به استقبال وعلاقه‌مندی همگانی مردم،عامل مهمی در راستای ایجاد همدلی در بین مردم می‌شود.


 

 

 

جشنواره بومی محلی به نام مَشک و مَلار در دو بخش فرهنگی و ورزشی برای نخستین بار در گچساران برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش راک نیوز فرج‌الله اسطلاحی با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: به مناسبت هفته وحدت و همچنین دهه فجر برنامه‌های مختلف فرهنگی بومی محلی در روستاهای گچساران در حال اجراست.

 

وی افزود: امسال به مناسبت هفته وحدت جشنواره بومی محلی به نام مَشک و مَلار در روستاهای گچساران از امروز در روستای دیل فعالیت خود را شروع می‌کند.

 

بخشدار مرکزی گچساران با بیان اینکه این جشنواره برای اولین‌بار در دو بخش فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود، بیان کرد: توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی با توجه به استقبال وعلاقه‌مندی همگانی مردم،عامل مهمی در راستای ایجاد همدلی در بین مردم می‌شود.

 

اسطلاحی با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: این جشنواره با همکاری دفتر نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در 17 رشته‎ مختلف ورزشی برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: جشنواره بومی محلی  مَشک و مَلار  در چهار دهستان بویراحمد گرمسیر، لیشتر، بی‌بی حکیمه (س) و امامزاده جعفر (ع) با حضور اقشار مختلف مردم اجرا خواهد شد.

 

بخشدار مرکزی گچساران ضمن دعوت شهروندان جهت تماشای این مسابقات، گفت: طبق تقویم روز جمعه 19 دی افتتاحیه این مسابقات در دهستان لیشتر به میزبانی روستای مظفرآباد شروع می‌شود.

 

اسطلاحی خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه 93/10/25 افتتاحیه بازی‌ها در دهستان بی‌بی حکیمه به میزبانی آبشیرین و در روز جمعه 93/10/26 افتتاحیه مسابقات در دهستان امامزاده جعفر خواهد بود.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اطلاع‌رسانی نتایج و زمان برگزاری مسابقات، عنوان کرد: این جشنواره دارای یک پرتال خبری جامع جهت اطلاع‌رسانی به شهروندان و روستاییان مبنی‌بر زمان مسابقات، نتایج، آخرین خبرها و رویدادها، معرفی بازی‌های بومی و معرفی روستاهای شرکت‌کننده به نشانیwww.rostaha.ir طراحی و آماده اطلاع‌رسانی است.

 

بخشدار مرکزی گچساران مدت زمان اجرای این جشنواره را یک ماه عنوان کرد و افزود: مراسم اختتامیه این مسابقات در 22 اسفند ماه امسال با حضور میهمانان کشوری، روستاییان شهرستان در روستای سرآب‌ننیز برگزار خواهد شد.

 

 



تاریخ انتشار : 17 دی 1393, 07:12



» اخبار مرتبط:

  • اجرای جشنواره بازی‌های بومی، محلی در دهدشت+عکس
  • گچساران ،میزبان همایش یک روزه فرمانداران
  • فرماندارخبرداد: "تاجگردون "سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه درگچساران
  • کلنگ‌زنی کتابخانه شهدای باباکلان و افتتاح کتابخانه روستای «ده‌جلیل» گچساران
  • تذکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس به مسئولان بومی کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟