مشروح اخبار


» نقاش نوگرای ایران تشییع شد +تصاویر



پیکر بی‌جان منصوره حسینی،‌ روز پنجشنبه هشتم تیرماه، 15 روز پس از درگذشتش در خانه شخصی‌اش پیدا شد و بلافاصله به پزشکی قانونی در کهریزک منتقل شد. 
مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد منصور حسینی - نقاش نوگرای ایرانی 13 تیر با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران هنری از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

در مراسم تشیع پیکر منصوره حسینی، عباس عظيمي - مشاور اجرايي امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت و خبر از راه‌اندازی موسسه هنرمندان پیشکسوت داد
alt
در اين مراسم چهره‌هايي همچون حسين محجوبي،‌ رضا بانگيز،‌ مهندس مرتضي كاظمي،‌ ليلي گلستان‌، مژگان والي‌پور‌،‌ غلامحسين نامي‌، علي ناصري ، سيدعليرضاحسيني و جمعي از مديران فرهنگستان هنر، بنياد فرهنگي هنري رودكي و دفتر هنرهاي تجسمي و ... حضور داشتند.

این هنرمند 86 ساله متولد 1305 و دانش آموخته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و آکادمی هنرهای زیبای رم بود.
alt
همچنين سيدحسن صدرالدين حاج سيد جوادي - رئيس پژوهشكده هنر و مدرس دانشگاه - در بخش ديگري از اين مراسم گفت:«منصوره حسيني يكي از پيشگامان هنر نوگراي ايران است و امپرسيونيسم نو با نام ايشان بلند آوازه شده و به اسم آثار جاودانه ايشان رقم خورده و ماندگار شده است»

امروز 13 تير مجلس يادبود زنده ياد حسيني نيز از ساعت 16:30 تا 18 در مسجد جامع شهرك غرب برگزار خواهد شد.
alt
حسين محجوبي - هنرمند نقاش - نيز در بخش پاياني اين مراسم عنوان كرد:«منصوره حسيني هنرمندي تلاش گر در عرصه نقاشي‌ و مجسمه سازي بود و زندگي پرباري را پشت سر گذاشت»

پیکر بی‌جان منصوره حسینی،‌ روز پنجشنبه هشتم تیرماه، 15 روز پس از درگذشتش در خانه شخصی‌اش پیدا شد و بلافاصله به پزشکی قانونی در کهریزک منتقل شد.

alt

alt

alt

alt


بازگشت به ابتدای صفحه Bookmark and Share



تاریخ انتشار : 13 تیر 1391, 15:50



» اخبار مرتبط:

  • گزارش تصویری تشییع همایون خرم؛ آوازخوانی شجریان در این مراسم
  • جزییات مراسم خاکسپاری بانوی هنرمند سینما
  • خواننده زن ایرانی درگذشت +عکس
  • پیام تشکر بیت آیت الله ملک حسینی از حضور کم نظیر مردم در مراسم تشییع
  • مراسم وداع با آیت الله ملک حسینی روز یکشنبه در یاسوج برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟