مشروح اخبار


» واکنش استاندار فارس به اتفاقات رخ داده علیه علی مطهری :متاسفانه کسی به حرف ما گوش نداد!/ما حتما از آقای مطهری دلجویی می کنیم



سید محمد احمدی، استاندار فارس امروز (19اسفند) در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره هشدارهای به موقع رهبری معظم انقلاب در هفته منابع طبیعی مبنی بر تنظیم سند ملی محیط زیست و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، گفت: طبق آمارهای بدست آمده در گذشته بیش از 35 دریاچه از شمال تا جنوب استان خروشان بوده اند که امروز خشک شده اند و اگر اینگونه به مسابقه تخریب منابع ادامه دهیم آتشی در 30 تا 40 سال آینده به محیط زیست زده می شود که باید در قبال آن به نسل های آینده پاسخ بدهیم.


سید محمد احمدی، استاندار فارس امروز (19اسفند) در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره هشدارهای به موقع رهبری معظم انقلاب در هفته منابع طبیعی مبنی بر تنظیم سند ملی محیط زیست و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، گفت: طبق آمارهای بدست آمده در گذشته بیش از 35 دریاچه از شمال تا جنوب استان خروشان بوده اند که امروز خشک شده اند و اگر اینگونه به مسابقه تخریب منابع ادامه دهیم آتشی در 30 تا 40 سال آینده به محیط زیست زده می شود که باید در قبال آن به نسل های آینده پاسخ بدهیم.

به گزارش راک نیوز از شیراز  ؛

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در ادامه خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی نیز گفت: باید برای مردمی که با رای آرام و خاموش خود روش اجرایی را انتخاب می کنند و دولتی بر سر کار می آورند همه تلاش خود را به کار گرفته و به منافع ملی بیندیشیم اما متاسفانه برخی دستگاه ها هنوز حرکتی که از آنان مورد انتظار است را انجام نداده اند.

 

وی در ادامه به اختلاف دانشگاه شیراز با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: من در دوران تصدی استانداری فارس 29 مورد اختلاف بین دستگاه های مختلف را حل کرده ام و با توجه به اینکه هیچ اداره ای حق ندارد مسائلش را به دادگاه قضایی ببرد، حکم صادر کرده ام و هیچ کس اما و اگری نیاورده است اما در مورد زمین مورد اختلاف این 2 دانشگاه هرکاری کردیم حل نشد و آن را به سطح بالاتر ارجاع داده و از معاونت حقوقی ریاست جمهوری کمک خواستیم.

 

احمدی تاکید کرد: در حال حاضر 40 هکتار از زمین ها وقفی اعلام شده و دانشگاه شیراز باید این میزان را برای احداث بیمارستان شماره 2 نمازی به دانشگاه علوم پزشکی تحویل دهد در حالی که رئیس دانشگاه شیراز به این قضیه دامن زده و استفعای همه اعضا هیئت علمی دانشگاه در واگذاری این زمین اعلام کرده و همچنین دانشگاه شیراز با توجه به التهاب موجود در دانشگاه از علی مطهری جهت سخنرانی در دانشگاه دعوت کرده است.

 

رئیس شورای تامین استان فارس با بیان اینکه هر نظر و سلیقه ای در حد اعتدال محترم است، ادامه داد: ما همه را به اعتدال دعوت و حاضر به حذف کسی از عرصه جامعه نیستیم هر فرد با هر سبک و سوی سیاسی در چهارچوب قانون و با رعایت خطوط قرمز مجاز به فعالیت است و فرد و افرادی که نتوانند دولت راهمراهی کنند، باید کنار روند.

 

استاندار فارس با اشاره به اتفاقات روی داده در سفر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به شیراز، نیز خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت دانشگاه شیراز در خصوص مسئله با دانشگاه علوم پزشکی و همچنین حساسیت های موجود در دعوت از این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای تامین شهرستان تذکر خود را در راستای لغو این برنامه ارائه کرد اما متاسفانه کسی به حرف ما گوش نداد و آنچه که نباید، اتفاق افتاد.

 

احمدی افزود: هر گروهی مشکلی دارد نباید به هر طریقی خواست وارد عمل شود اگر اینگونه باشد قانون کجاست؟ آجر و سنگ پرتاب کردن و شعاردادن راهکار نیست، الان آخر سال است و فکر ذکر ما باید بودجه و برنامه ریزی برای سال آینده باشد نه دعوا و کشمکش و متاسفانه از این رفتارها فارس ضرر می کند.

 

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه عصر امروز عصر انفجار اطلاعات است، ادامه داد: اگر کوچکترین اتفاقی رخ دهد آنچنان سریع در فضای مجازی و رسانه ها منعکس می شود که همگان از آن اطلاع می یابند و لذا همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، احمدی، استاندار فارس در حاشیه شورای اداری استان فارس  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به نیروی انتظامی و مراجع قضایی دستورات لازم را برای شناسایی افراد حمله کننده به علی مطهری صادر کرده است، گفت: من به نهاد های امنتی، انتظامی و قضایی دستور دادم عوامل این اتفاق شناسایی و برخورد قاطع با آنان انجام شود.

 

وی با اشاره به این نکته که بعضی در تلاش داشتند این اتفاق رو به دوش مسئولین سیاسی استان بیندازند، افزود: ما پیش بینی خود را در خصوص این برنامه انجام داده بودیم اما مسئولین دانشگاه شیراز حرف شورای تامین شیراز را قبول نکرده و حتی به آقای مطهری انتقال ندادند.

 

نماینده عالی دولت در استا فارس با بیان اینکه ما حتما از آقای مطهری دلجویی می کنیم، ادامه داد: از اتفاق پیش آمده بسیار متاسف هستیم و حتما در این خصوص آسیب شناسی می شود و با کسانی که باعث بدنامی شیراز شده اند برخورد خواهد شد.



تاریخ انتشار : 19 اسفند 1393, 23:45



» اخبار مرتبط:

  • استانداری فارس دخالتی در برگزاری مراسم روز دانشجو در شیراز نداشته است
  • وجود مشاور حقوقی در کنار مدیران ضروری است
  • طراحان برنامه روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز چه کسانی بودند؟فرافکنی تا کی؟آقای استاندار با مسببین برخورد قانونی کنید،لطفا!
  • خودکشی دانشجوی "لرزبان "پزشکی شیراز
  • دعوت انجمن اسلامی دانشگاه شیراز از هاشمی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟