مشروح اخبار


» سفری به شهر سبز وتاریخی کازرون



شهرستان کازرون از شهرستان­های غربی استان فارس است که از جنوب به شهرستان فراشبند، از غرب به استان بوشهر، از شمال به شهرستان ممسنی و از شرق به شهرستان شیراز محدود می­باشد.


شهرستان کازرون از شهرستان­های غربی استان فارس است که از جنوب به شهرستان فراشبند، از غرب به استان بوشهر، از شمال به شهرستان ممسنی و از شرق به شهرستان شیراز محدود می­باشد.

به گزارش راک نیوز ؛ این شهرستان با مرکزیت شهر کازرون، دارای 4 هزار و 60 کیلومتر مربع وسعت و فاصله آن تا شیراز 154 کیلومتر است. این شهرستان منطقه­ای است کوهستانی که دشت کازرون و دریاچه پریشان حد فاصل دو رشته کوه آن واقع شده است .

 شهرستان کازرون علاوه بر آثار تاریخی و مذهبی دارای یک جلوه طبیعی خاص است. دریاچه پریشان آن که مأمن انواع آبزیان و پرندگان مهاجر است. طبیعت اطراف رودخانه شاپور و نرگس­زارهای بی­نظیر فامور و جره، باغ­های فراوان انواع مرکبات، پرتغال، نارنگی، لیموترش، لیموشیرین آن در کنار خرما و رطب، این شهرستان را به منطقه­ای زیبا جهت گردشگری تبدیل کرده است.
 مجموعه تاریخی بیشاپور- تنگ چوگان- نقش‌برجسته بهرام دوم و سنگ‌نبشته پهلوي آن- معبد آناهيتا- قلعه دختر- غار و تنديس شاپور اول- روستاي تاريخي دوسيران- خانقاه علیا یا بقعه شيخ امین‌الدين بلياني- شیخ ابو اسحاق-چهارطاقی بالاده- موزه مردم شناسی کازرون-بازار کازرون- موزه ساسانی بیشاپور- موزه مردم شناسی دوان- موزه سنگ کازرون-روستای تاریخی دوان- شهر باستانی سر مشهد- آتشکده گره- منطقه حفاظت شده دشت برم - تفرجگاه سراب اردشیر- تفرجگاه سراب دختران- چشمه آب نقره ای بوشیگان- امام زاده سید حسین و امام زاده سید محمد نوربخش از جاذبه های گردشگری این شهرستان برشمارمیرود.
 مسقطی کازرون-یوخه و انواع لبنیات و ترشی بخصوص ترشی گلک و کورک  از سوغات های شهرستان کازرون است.
آش اخورک-للک-آش لم ریک-دوای زیر تو-خشکک نشاسته و آش کارده از جمله غذاهای محلی این شهرستان است.



تاریخ انتشار : 8 فروردین 1394, 10:07



» اخبار مرتبط:

  • کازرون میزبان 25 برنامه فرهنگی است
  • مجازات جالب یک شکارچی متخلف در فارس
  • «ماری جوانا» در کازرون
  • روزهای پر خطر /پس از اذربایجان زمین لرزه کازرون را لرزاند
  • شهرستان رستم شهر تاریخی فارس+ تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟