مشروح اخبار


» انتقادرئیس اتاق بازرگانی یاسوج ازبرخورد نامناسب بانک با تولیدکنندگان استان



جبار کیانی در نشست ستاد رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از رویکردی که بانک‌ها در این استان در برابر کار و تولید اتخاذ کرده و با سرمایه‌گذار برخورد نامناسبی دارند، اظهار کرد: با این گونه رفتارهای تهدیدآمیز تنها کار و تولید و سرمایه‌گذاری در استان تعطیل می‌شود.


جبار کیانی در نشست ستاد رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از رویکردی که بانک‌ها در این استان در برابر کار و تولید اتخاذ کرده و با سرمایه‌گذار برخورد نامناسبی دارند، اظهار کرد: با این گونه رفتارهای تهدیدآمیز تنها کار و تولید و سرمایه‌گذاری در استان تعطیل می‌شود.

به گزاش راک نیوز از یاسوج ، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معاون و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اینکه به سرمایه‌گذار استمهال چند باره داده شد حق سرمایه‌گذار است چراکه رکودی در سال‌های اخیر بر چرخه اقتصاد ما حکمفرما بود لاجرم این رکود به سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت در استان لطمه وارد کرد.

کیانی در ادامه افزود: اینکه بانک‌ها تنها به استمهال و مهلت دادن و تنفس به سرمایه‌گذار برای بازپرداخت بدهی‌های خود اکتفا کرده‌اند امری بدیهی بوده و چاره‌ساز نیست و به رشد تولید در استان کمکی نمی‌کند.

این مسئول افزود: هنگامی استمهال به سرمایه‌گذار چاره‌ساز است که همراه با آن سرمایه‌ در گردش نیز پرداخت شود و تا هنگامی که این کار انجام نشود هیچ تولیدکننده‌ای در شرایط فعلی قادر به فعالیت مجدد در چرخه کار و تولید نیست.

کیانی این موضوع را به ضرر سرمایه‌گذار و بانک و استان و در مرحله بالاتر کشور و اقتصاد دانست و افزود: بانک‌ها باید شرایط را به نحوی در نظر بگیرند که واحدهای صنعتی و تولیدی دوباره به چرخه تولید بازگردند که به غیر از این، بهترین کار برای سرمایه‌گذار اعلام ورشکستگی است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: چرا باید با اعلام شکایت از تولیدکننده مصونیت را از آن‌ها سلب کنیم تا امنیت خاطری برای تولید نداشته باشند و به همین خاطر چنین ادبیاتی از بانک را که همواره از لفظ شکایت و حکم جلب و زندان سخن می‌گوید قبول نداریم. 

وی بیان کرد: چرا باید در آمریکا وقتی شرکت ژنرال موتور بدهکار و ورشکست می‌شود دولت 880 میلیارد تومان برای رونق صنعت خودرو به این واحد تولیدی پول تزریق کند.

این مسئول گفت: بانک به جای تقابل با صاحبان صنایع باید چاره‌ای بیندیشد که تولید دوباره از سر گرفته شود چراکه اگر تولید در واحدهای تولیدی متوقف شود اولین ضرردهنده بانک خواهد بود.

کیانی با درخواست از بانک برای پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی همزمان با ایجاد استمهال برای آن‌ها گفت: بانک پول را به واحد تولیدی تزریق کند به شرطی که نماینده‌ای از بانک به صورت دائمی در واحد تولیدی حضور داشته باشد و اجازه ندهد که این سرمایه در گردشی که پرداخت کرده دچار سرنوشت نامعلوم خارج از چرخه تولید شود.

 



تاریخ انتشار : 21 خرداد 1394, 09:01



» اخبار مرتبط:

  • سهم 50 درصدی گچساران در سرمایه‌گذاری بالای میلیارد
  • بیش از ۱۸ هزار تحصیل‌کرده بیکار در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
  • بررسی مشکلات واحدهای صنعتی یاسوج توسط استاندار
  • حاضرم بی‌عرضه بمانم اما لکه طایفه‌بازی و فامیل سالاری را بر پیشانی خود نبینم
  • دفاتر خدمات مسافرتی در کهگیلویه و بویراحمد جز بلیط‌فروشی کاری‌ نمی‌کنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟