مشروح اخبار


» وقتی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد وظیفه خود را به درستی نمی‌داند!



این روزها در هر روستایی که مشاهده کنیم، مسجدی ساخته شده یا در حال ساخت است، اما در این مساجد کسی برای خواندن نماز جماعت و جوابگویی به مسائل شرعی مردم نمی‌بینیم و تنها مساجد تبدیل به مکان قرائت مراسم فاتحه مردم روستا شده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد همان طور که همیشه در خبرها آماده است،

 


با پیروزی انقلاب و پایه‌گذاری حکومت دینی، جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و آنگاه ضرورت ایجاد نهادها و ارگان‌هایی که بتوانند هر یک به نوعی مروج آرمان‌های فرهنگی و دینی و باورهای فکری رهروان امام و پیروان اسلام در جامعه اسلامی باشند، بصورت بی‌وقفه مدنظر مقامات ارشد کشور قرار گرفت؛ در این راستا دیری نپایید که با فرمان امام راحل نهادهای انقلابی یکی پس از دیگری شکل گرفت و به انجام خدمات محوله مشغول شد؛ سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی بود که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخصه‌های اعتقادی، اسلامی بنا نهاده شد. 

عمده وظایف سازمان تبلیغات اسلامی عبارتند از سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی، مردمی، زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشکل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن، با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط و ارائه سیاست‌های لازم در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمومی است.

همانطور که این روزها می‌بینیم، ضعف فرهنگی و عدم اطلاع از وضعیت شناخت مردم از مسائل دینی، اسلامی در سطح مناطق و روستاها و ترویج شبکه‌های مجازی به جای استفاده از طلاب و روحانیت در سطح مناطق از عواملی است که باعث شد بسیاری از مردم نسبت به سال‌های گذشته کمتر به مسائل دینی و مذهبی بپردازند و این مسئله می‌تواند در سال‌های آینده برای کشور خطرناک باشد.

طلاب و روحانیت در یک روستا و شهر می‌تواند سبب افزایش و آگاهی مردم از مسائل دینی و فرهنگی شود که متاسفانه همانطور که این روزها و در نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان هستیم، بسیاری از مساجد خالی از روحانیت بوده که این جای بسی تاسف در زمینه فرهنگی دارد.

نبود روحانی در سطح روستاها و مناطق باعث شده که معلومات و آگاهی مردم این مناطق از مسائل دینی بسیار پایین باشد که این مساله معضل بزرگی بوده و کم‌کم به زندگی شخصی مردم ضربات بزرگی وارد می‌کند.

این روزها در هر روستایی که مشاهده کنیم، مسجدی ساخته شده یا در حال ساخت است، اما در این مساجد کسی برای خواندن نماز جماعت و جوابگویی به مسائل شرعی مردم نمی‌بینیم و تنها مساجد تبدیل به مکان قرائت مراسم فاتحه مردم روستا شده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد همان طور که همیشه در خبرها آماده است، مشاهده می‌کنیم که مردم روستاها و شهرها از نبود روحانی در شهر و بخش خود صحبت می‌کنند و نبود بودجه فرهنگی در شهرها باعث نگرانی مدیران در ادارات شده است.

بسیاری از مردم، اداره سازمان تبلیغات را به عنوان یک نهاد نمی‌شناسند که علت آن تنها به کم فعالیت بودن این نهاد بسیار مهم بر می‌گردد که به کلی فعالیت این اداره در سال 93 و 94 کاهش یافت.

این روزها که در ایام ماه مبارک رمضان هستیم و در جای جای کشور روحانی مستقر می‌شود، ولی متاسفانه باز هم مساجد ما خالی است از روحانی.

اما این سوال مطرح است که آیا فقط در استان کهگیلویه و بویراحمد این مشکل وجود دارد یا در بقیه استان‌ها هم چنین مشکلی وجود دارد؟ اما چیزی که مردم مشاهده می‌کنند، این است که تقسیمات بودجه فرهنگی در هر استانی وجود دارد، اما در استان ما همیشه از نبود بودجه فرهنگی حرف به میان می‌آید؛ اما آیا برگزاری برنامه فرهنگی و آماده کردن مساجد از روحانیت و دعوت از مردم به مساجد همچنین گسترش آگاهی مردم از مسائل دینی و شرعی مهمتر از ساخت یک بزرگراه و یا اعتبار برای ساخت یک کارخانه نیست که برای آنها هزینه میلیاردی صرف می‌شود.

اما در کنار عدم تخصیص بودجه فرهنگی در استان متاسفانه سازمان تبلیغات اسلامی هم کم‌کاری‌های بسیاری انجام می‌دهد که عدم دعوت از روحانیت به استان و عدم جذب فرزندان روحانی، از دلایلی بود که فرزندان روحانی برای تبلیغ به دیگر استان‌ها رفتند که این مسئله جای نگرانی برای سازمان تبلیغات استان دارد.

از چندین شهرستان و بخش استان می‌توان به منطقه چاروسا اشاره کرد که بیش از 40 مسجد داشته و این مساجد خالی از روحانی هستند.

هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان روحانی و طلاب در هر روستایی مستقر می‌شدند، ولی متاسفانه تاکنون هیچ روحانی برای تبلیغ به این روستاها نیامده و اگر روستایی روحانی دارد، از فرزندان همان روستاهاست که بدون هیچ‌گونه هزینه و حقوقی در حال تبلیغ هستند.

امیدواریم مسئولان استانی در کنار اعتبارات میلیاردی که جهت صرف پروژه‌های عمرانی، خدماتی قرار می‌دهند توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته و سازمان تبلیغات اسلامی هم تلاش بیشتری داشته و تنها به اعتبارات استانی بسنده نکند.

گزارش : حسن آرمند-خبرنگار راک نیوز.چاروسا



تاریخ انتشار : 29 خرداد 1394, 19:53



» اخبار مرتبط:

  • سازمان تبلیغات چاروسا چند ماهی است مسئول ندارد
  • اظهارات تکان دهنده امام جمعه قلعه رئیسی:متأسفانه سازمان تبلیغات کهگیلویه و بویراحمد کارآیی لازم را ندارد
  • انتقاد امام جمعه قلعه‌رئیسی ازمدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • زنان در عرصه هنر دارای روح لطیفی هستند
  • با حکم نقدی "هدایت خواه"به معاونت سازمان بسیج منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟